Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Mere automatik

0
Hej

Jeg har tidligere skrevet på jeres blog:
<a class="postlink" href="http://blog.e-conomic.dk/produktforbedringer-hvad-mangler-du/#comment-1665">http://blog.e-conomic.dk/produktforbedr ... mment-1665</a>

Vi bruger jeres Abonnements modul, men vi savner det der egentlig var vores umiddelbare forventning til modulet!

At e-conomics/abonnement helt af sig selv kunne sende fakturaer afsted. Altså helt uden at vi skal klikke et eneste sted endsige logge ind.

Hvis det implementeres skal det naturligvis være et valg, om man ønsker 100% automatik.

Jeg håber at det er noget I vil tage fat om.

Tejn svarede at I snart ville kommer med forbedringer i nær fremtid:
<a class="postlink" href="http://blog.e-conomic.dk/produktforbedringer-hvad-mangler-du/#comment-1666">http://blog.e-conomic.dk/produktforbedr ... mment-1666</a>

Hvordan ser det ud med de forbedringer?

De bedste hilsner

Rasmus
i Forslag » Dimension (afdelinger) af (240 points)
gen-kategoriseret af 🔒

9 Svar

Hej Rasmus

Vi er ikke meget for, at lave funktionalitet der virker, når man ikke er logget ind.

Så det vi overvejer at gøre i denne situtaion, er at eksponerer abonnementskørslerne i vores API. Derved kan man udefra starte abonnementskørslerne gennem APIet vha. en integration.

Du kan læse mere om hvordan man bruger vores API - http://www.e-conomic.dk/regnskabsprogram/moduler/api på vores integrationssider - http://www.e-conomic.dk/apps

Lige nu har vi dog ikke sat dato på, hvornår vi frigiver en sådan opdatering.
Forslag af (1.0k points)
Hej Martin

Hvorfor er I ikke meget for det? Her hos os arbejder konstant på at effektivisere og automatisere, så det undrer mig da lidt at I går målrettet i modsat retning??

Jeg citerer lige ... at du kan massefakturere dine abonnementer med et museklik og sende fakturaer med FI-indbetalingskort i PDF-format og valgfrit design

et museklik - nu bogfører og anvender jeg ikke personligt e-conomics, men i følge min bogholder så er det en multiklik proces og som jeg skriver i mit oprindelige indlæg, så var det ikke forventningen til modulet. I følge min bogholder skal hun:
* køre abonnementerne gruppevis (mange klik)
* godkende og sende hver faktura

Gør hun noget forkert?

Hvis der findes en et klik knap må I meget gerne forklare os hvor den er, hvis ikke den findes synes jeg ikke jeres beskrivelse af modulet er retvisende - og helt grundlæggende ryger fidusen ligesom da hele ideen med abonnement er at gøre processen nemmere og enklere(?)

Hvis det er helt no go at lade e-conomics udsende fakt. på egen hånd kunne abonnement så ikke i det mindste fungere således at der blev lavet kladder, som man med flueben kunne godkende/udsende. For mig at se er alt jo netop oplyst og til stede, kunderne er oprettet deres vare/ydelse er tastet tilmed intervallet, det vil sige at alt arbejdet er gjort en gang for alle, hvorfor er det så at man alligevel skal igennem så mange klik?

Henvisning til API - vi bruger allerede jeres API og det er jo altid en mulighed, men vi bruger det kun hvis vi har helt og aldeles specifikke grunde til at bruge det. Og i øvrigt vil vi jo så helt omgå modulet abonnement, så for vores skyld behøver I ikke eksponere det i den forbindelse. Men men det er jo ikke en egentlig løsning, slet ikke for et program man betaler til hver måned.

Vil du også fortælle mig hvilke forbedringer Tejn havde tankerne? Sådan helt konkret?

Jeg ser frem til at høre fra jer.

De bedste hilsner

Rasmus
Forslag af (240 points)
Umiddelbart - uden at benytte abonnementmodulet i hverdagen, kan jeg se, at der vil være mange ændringer i systemet forbundet med, at fakturaerne sendes automatisk, uden login.

Der vil være hele problematikken i selve automatiseringen, som jeg med min sparsomme viden om programmering kan forestille mig, vil være en større ændring end som så.

Jeg kan dog godt tilslutte mig ønsket om muligheden for, at markere flere fakturaer i igangværende fakturaer, hvor man evt. får mulighed for at vælge en enslydende tekst til følge-mailen, og godkende og sende disse på én gang. Dette uanset om det er med abonnementer eller enkeltstående fakturaer. Det ville gøre funktionen en hel del mere tidsbesparende; måske ikke helt til en et museklik-funktion, men tæt på.

Mht at køre abonnementerne gruppevis (mange klik), tror jeg ikke kan gøres anderledes, da det immervæk er den måde systemet er bygget op på (gruppevise kørsler), efter hvad jeg kan forstå på dokumentationen.

<p>     Mange hilsner<br />     Susanne Røssell<br />     <br />     Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd</p>
Forslag af (15.8k points)


Jeg vil godt lige igen nævne at jeg ikke selv er daglig bruger af e-conomics og derfor kan havne steder hvor min praktiske erfarring afsløres... men ligeså vel som at man kunne markere flere fakturaer, kunne man så ikke også forestille sig at markere flere gruppevise kørsler?

Jeg går ind, sætter flueben i samtlige gruppevise kørsler jeg ønsker at køre, genererer en bunke fakt. som ligeledes kan godkendes i bunker.  Så begynder det da at ligne noget!
Forslag af (240 points)
Ok - nu her jeg talt klikkene og fik det til 7 klik - for at kører kørsler for alle abonnementsgrupper og bogføre og emaile alle de resulterende fakturarer. ja, det er lidt mere end 1 klik - men ikke meget hvis det er noget man skal gøre f.eks. en gang om månenden.

Du skal lægge mærke til at når man kører abonnementskørslen, kan man kører den for flere grupper ad gangen - på det vedhæftede billede subscription.jpg kan du se jeg har to grupper og beder kørslen om at kører for begge grupper.

På samme måde kan man efterfølgende trykke på marker alle knappen og bede systemet om at bogføre alle de dannede fakturaer og samtidigt emaile dem. subscription_2.jpg

Det er dog korrekt, at hvis man har mange forskellige abonnementer, der hver især har mange abonnenter, så tilråder vi at man kører abonnementskørslen abonnement for abonnement, da man ellers kan risikerer, at det tager vældigt lang tid, før alle fakturaer er dannet. Og da man kan ikke se hvor langt den er nået, mens den arbejder, kan det virke som om systemet er stoppet med at fungere, selvom det ikke er det.

Mht. til at vi ikke laver funktionalitet der kører, når man ikke er logget på, så er det af flere årsager. Den første er sikkerhedsmæssig - vi mener, at der er for stor mulighed for, at det kan misbruges. Den anden er optimering - vi har ikke fundet en god måde at sikre, at vi på forsvarlig måde konstant kan overvåge alle 25.000 kunders aftaler, for at se om der er batch jobs der skal køres.
Forslag af (1.0k points)
Vi har givet det en indsats, men lige i vores tilfælde er vi ikke tilfredse i forhold til hvad vi får ud af jeres beskrivelse af produktet, det lever simpelthen ikke op til forventningerne. Vi har derfor nu afmeldt det. Jeg vil godt lige henlede opmærksomheden på dette indlæg fra Tejn: <a class="postlink" href="http://blog.e-conomic.dk/produktforbedringer-hvad-mangler-du/#comment-1666">http://blog.e-conomic.dk/produktforbedr ... mment-1666</a> hvad er der konkret sket af forbedring?

Og jeg vil lige bemærke at jeg udemærket er klar over at en anden type virksomhed med et andet behov kan have stor glæde af modulet.
---

Men og her drejer jeg måske ind på et andet spor - Automatik Generelt, I er velkomne til at flytte det til en ny tråd.

I det hele taget savner vi noget reminder funktionalitet, der minder en om at nu er det tid til fakturere (Måske det findes allerede?). Vi har en række kunder med faste betalingsaftaler, både dem der betaler det samme beløb hver måned, men også dem der har bestilt et projekt der falder i fx. 3 rater af forskellig størrelse. For disse ville det være effektivt hvis vi kunne oprette dem alle ved projektstart og blive mindet om at nu er en dato nået. Eller endnu bedre at den sendte pågældende faktura. Og så er vi tilbage ved automatikken, det er virkelig noget vi savner i e-conomic og som vi selv arbejder med i vores arbejde - vi har lavet indtil flere jobliste systemer, som styrer jobs, herunder med prioritering og dirigering til specifikke servere. I må kunne lave noget lign.
Automatik kunne sættes til at køre om natten hvor jeg antager at I ikke har den store belastning af folk der sidder og laver faktureringer. Og hvis der kun er en server til dette kunne de som måtte sidde og lave fakturaer få højeste prioritet, så de ikke skal sidde og vente på at X fakt. lige skal køres igennem.

Vi stemmer for langt mere automatik i e-conomics.

De bedste hilsner

Rasmus
Forslag af (240 points)
Jeg tilslutter mig. Remindere ville være kanon. Samt mulighed for at lave en stribe fakturaer frem i tid (med reminder om udsendelse).

Og modulet abonnementer synes jeg heller ikke er hensigtsmæssigt i de tilfælde hvor virksomheden har mange forskellige abonnementer, men ikke mange ens abonnementer.
Forslag af (550 points)
Jeg tilslutter mig alt det både Rasmus og Blaabjerg skriver, og synes også at man må understreg det mærkelige i at Tejn i 2010 skriver at der er planlagt forbedringer af abonemmentsmodulet. Så vidt jeg kan se er der ikke lavet ændringer/forbedringer i den tid vi har benyttet modulet, og det er mere end 2 år.
Forslag af (330 points)
Hej Badboy,

Ting går desværre ikke så hurtigt som vi gerne vil. Specielt her i H1 2012 hænger vi lidt i bremsen fsva. nye funktioner der kan ses. Der arbejdes mere bag skærmen, så du får ikke så meget at se.

Seneste omgang forbedring til abonnements modulet kom med Markedspakke 35 - http://www.e-conomic.dk/nyheder/03-05-2011-ekstra-faneblade-og-forbedringer-til-abonnementsmodulet for ca. 1 år side. Hvornår der kommer igen. Vedr. forslagene til automatisering er du den første der de sidste to år har ytret interesse herfor. Om det kommer med ved jeg ikke.

Vi hører gerne fra nogle der har erfaring med at bruge api til abonnementskørsler.

  Kim Sneum Madsen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af (24.0k points)