Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Automatisk vedhæftning af elektronisk version af faktura i kasseklade

0
Nu hvor vi skal sætte bilag ind elekstronisk, så ville det være rart at jeres system selv kunne vedhæfte den elekstroniske kopi af fakturaen når man indtaster fakturanummeret i kassekladden.

For alle med mange fakturaer, vil det være en kæmpe tidsbesparelse. Fakturaen ligger jo i jeres system alligevel. At vi skal hente den ud som pdf kun for at uploade igen er ret meget spild af tid hvis man har mange
i Forslag » Bilagshåndtering af (140 points)
opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Smiley

Hvad er det for nogle posteringer i kassekladden du ønsker automatisk vedhæftning til?
 

De bedste hilsner
Tabita, e-conomic
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Når du posterer en kundeindbetaling og vælger faktura og hvor meget der skal udlignes, så ville det være genialt hvis den automatisk vedhæftede fakturaen som bilag.

Hej igen.

Ja det kunne være smart. Jeg gætter på at dit ønske måske udspringer af de nye krav til digitale bilag. 

Nu er jeg ikke ekspert på bogføringsloven men jeg har spurgt vores Legal-team om den nye opdatering til loven gør det til et krav at vedhæfte bilag til indbetalinger og deres svar lød:

"Ånden i loven er, at bogføringen skal være gennemsigtig, hvilket betyder posteringer skal understøttes af dokumentation i form af bilag.
Hverken Erhvervsstyrelsen eller loven definerer klart, hvordan posteringer, som fx. debitorindbetaling, skal håndteres i forhold til dokumentation.
Bemærkningerne til den nye bogføringslov i forhold til gennemsigtigheden uddyber, at den konkrete bestemmelse er en videreførsel fra den forhenværende bogføringslov.
Det er således et spørgsmål om fortolkning, hvor vi i skrivende stund ikke kan dele noget mere konkret, fordi vi ikke er bekendt med en specificering af dette fra Erhvervsstyrelsen."

Med andre ord tolker vi ikke loven sådan at der nødvendigvis behøver være vedhæftet et dokument på en kundeindbetaling da denne via kunde/faktura viser tilbage til salgsfakturaen. Men skulle det vise sig at være en direkte krav så kigger vi selvfølgelig ind i hvordan vi løser det bedst, så arbejdsgangen bliver så nemt som muligt for vores brugere og her kunne dit forslag måske godt komme i spil.

De bedste hilsner
Tabita, forumteamet