Hej
Jeg har to forbedringsforslag til når man laver fakturaer.
Jeg laver hver måned nogle virkelig lange fakturaer, der strækker sig over flere sider. Fakturaerne indeholder borgere hvor vi er ude og gøre rent ved, hvor alle borgere står med hver deres fakturalinje med cpr nr. på. Denne sendes via EAN og når kunden modtager fakturaen, så kan de se alle borgere inkl. deres cpr nr. Men hvis jeg nu vil gennemgå fakturaen inden jeg sender den af sted, bare for en god ordens skyld lige tjekke om der er cpr nr. på alle fakturalinjer, så er dette ikke muligt. Jeg forstår godt at der nogle regler i forhold til GDPR, men jeg forstår ikke at jeg, som opretter fakturaen, ikke kan se fakturalinjer med cpr nr. på, så jeg kan gennemgå mit arbejde. Det vil sige at jeg skal ind på samtlige 400 og noget fakturalinjer og tjekke at der er cpr nr. på alle. Et KÆMPE ønske herfra er derfor at det er muligt at gennemgå fakturaen inden afsendelse inkl. cpr nr.
Dette er fakturaer jeg kopiere fra måned til måned, hvorefter jeg retter hver enkelt linje til med det jeg har noteret ned på hver borger. Disse borgere står i alfabetisk rækkefølge på fakturaen, og ind imellem kommer der nye borgere til som skal placeres midt inde i fakturaen, ex på linje 22. Når jeg så opretter en ny linje, så bliver denne linje placeret på aller sidste side i bunden, hvorefter man skal om på sidste side og manuel taste linje nr. ind. Her kunne det være en kæmpe fordel at man har muligheden for at vælge linje allerede når man opretter fakturalinjen. Det ville spare rigtig meget tid, så dette er også et KÆMPE ønske herfra.
Mvh Janet