Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bogføring af importerede bankposter

+2
Hej E-conomic.

En meget stor del af bogføring i dag tænker jeg sker ved at man importerer bankposterne til kassekladden og så sætter modkonto på. Sådan arbejder jeg i hvert fald.

I den forbindelse kan man jo så mene (det gør jeg) at debet-kredit er korrekt.

MEN - når man så monterer et kontonummer, der er opsat til debet/kredit-forslag som er modsat - så VUPTI - så retter i lige om, så posteringen bliver forkert. GANSKE uden at spørge - det ændrer sig blot lige så stille...

Senest har jeg set en kunde, som er ny i at bogføre selv, lige få rettet 10-12 bilag i sin første måned hun bogfører for, så de nu er forkerte.

Mit forslag er at man kan opsætte kassekladen til at ignorere det som står på en given konto som pre-set Debet eller kredit. Eller at en pop up lige spørger om man virkeligt ønsker at bogføre med forkert fortegn....

Det er faktisk ret irriterende!!
i Forslag » Salg af (1.4k points)

1 Svar

Hej Ted,

Tak for dit forslag, omend jeg er ærgerlig over den ikke er kommer i videoformat i denne omgang :-)

Håber at du er kommet godt ind i det nye år.

Ift. dit forslag, så kan jeg til dels forstå din efterspørgsel. Jeg kan dog allerede nu afvise at det vil blive ændret.

Når man tilføjer en konto til en postering, så vil der blive taget stilling til den debet/kredit opsætning der findes på en konto. Det bedste forslag jeg kan give dig, så er det at sætte banken i kontonr. feltet, og begynde at sætte omsætning/udgiftskonto i en modkonto. Her vil du ikke opleve at debet/kredit bliver ændret pga. debet/kredit er styret af kontonr., og ikke modkonto.

Jeg håber at mit forslag giver mening for dig, og kan omgå din udfordring.

Forslag af 🔒 (12.1k points)