Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Upload kundeordre

0
Vores kunder sender ordre uden foregående tilbud. Det ville være dejligt, hvis man kunne uploade kundens ordre, så deres dokument - det de sender på bestillingen - også var tilgængeligt for andre brugere. Evt. med automatisk genkendelse af varenume / tekster samt priser, leverandør osv.
i Forslag » Kunder af (120 points)

1 Svar

Hej Christiano,

Jeg vil gerne høre omkring jeres forespørgsel her.

Hvor sender jeres kunder ordrer til, og hvor er det helt eksakt du har haft et ønske om at kunne se deres dokument henne?

Forslag af 🔒 (12.1k points)
Hej Alexander,

Vores kunder sender ordrene på mails - nogle gange er der tale om .pdf'er og nogle gange om almindelig brødtekst i en mail.

Vi er flere, der arbejder i E-conomic, og det ville være brugbart at man kunne se, hvad kunden faktisk har bestilt, fremfor kun at forholde sig til vores egne ordrebekræftelser.

Det er f.eks. rart at have kundens ordre, når der opstår tvivl om bestillingsnumre, leveringsdatoer- og adresser eller andre detaljer som kan fremgå af ordren, men som måske ikke er kommet med i de manuelt indtastede ordre.

Mvh.

Christian O
Hej Christian !

Så som jeg læser det, så er optimalen at kunne bruge e-conomic som et samlet kartotek til opslag. Heri skal du kunne se ordrer du opretter i e-conomic, samt evt. øvrige oplysninger din kunde har sendt jer.

Hvilken løsning ser du kunne være en tilføjelse, som giver jer det bedste overblik?

Ydermere så kunne det være spændende at høre hvilken branche I er i? Der findes måske allerede andre løsninger uden for e-conomic, som kunne være med til at behovsafdække allerede nu.
Hejsa,

Jeg er i fremstillingsbranchen - vi laver og sælger elektronik til kæder og distributører i det meste af EU samt i USA og Latinamerika. Vores (primære) kunder efterspørger ikke priser eller tilbud, fordi priserne er kendt på forhånd. De sender bare en .pdf med deres bestilling: varenumre/beskrivelser, stk-tal, leverings- og faktureringsbetingelser samt dato for levering.

I dag ligger alle de .pdf'er bare i vores mailsystem, og det ville være mega fedt, hvis vi kunne åbne en faktura/ordre og se den tilknyttede bestilling fra kunden.

I dag står ordre og faktura bare for sig selv, og vi har intet redskab til at bekræfte (eller bekræfte hinanden i), at ordren faktisk matcher bestillingen.

Det åbner også op for en dobbelthåndtering af en ordre, hvis den f.eks. er sendt til 2 sælgere, og de ikke er obs på at den anden er på Cc. Så kan de lægge den samme ordre ind på den samme kunde. Hvis der var et system, som kunne genkende "hey, den fil har vi allerede tilknyttet den kunde" eller "det ligner altså den samme ordre som den her?", så kunne det undgås.

Men først og fremmest så drejer det sig om at kunne gemme kundens ordre sammen med den relevante ordre/faktura - eller simpelthen i arkivet.
En løsning kunne være, at når man opretter en ordre eller en faktura, at man simpelthen har muligheden for at uploade kundens bestilling. Ligesom man kan tilknytte handelsbetingelser osv.

Hej Christian,

Jeg beklager at jeg først vender retur nu. Tak for din uddybning.

Den løsning du beskriver her med at tilføjelse af en kundens bestilling til ordre findes.

Denne fil kan uploades således.

Kan denne løsning bruges?

Rigtig god weekend :-)