Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Machinelearning fejler

0

Hej e-conomic

Aflæsning af SmartInbox
Der er stort set lige så mange eksterne faktura-layouts, som der er leverandører.
Det betyder, at der meget ofte sker fejl i aflæsningen af fakturaer/kreditnotaer fra SmartInbox til kassekladde. Det betyder således også, at det er en tidskrævende proces at læse korrektur på aflæsningen, så der ikke opstår fejl i bogføringen og især i betalingen.
Fejlene opstår oftest i forbindelse med aflæsning af bilagstype, datoer og FIK.
Da Machinelearning tager flere år om at slå igennem, kan der nå at opstå rigtig mange fejl.
Jeg foreslår derfor, at brugeren får mulighed for at oprette en ”ordbog”(bogføringsinstruks). Måske på leverandørniveau.

Eksempel

Gutschrift

Kreditnota

Rechnung

Faktura

Credit memo

Kreditnota

Salgsfaktura

Faktura

mm/dd/yy

dd/mm/yy

 

Det samme problem opstår med finansbilag, hvor systemet i aflæsningen gætter sig frem til en konto.
Jeg har en kundeaftale, hvor systemet foreslår ”Kontorartikler”, uagtet det drejer sig om bensin, færge, personaleudgifter, brobizz osv. Og det har den gjort i mange år.

F24

Konto for bensin

Scandlines

Konto for for færger

Jensens Bageri

Konto for personaleomkostninger

Brobizz

Konto for bro

 

Overfør bankposteringer fra bankafstemning til kassekladde
Når man beder om et autoforslag i overførselsbilledet går det fuldstændig galt. Uagtet hvor længe man har anvendt programmet, kommer der enten forkerte kreditorer frem, slet ingen eller ingen ”undertekster”. Dvs. alle posteringer skal ændres. Jeg har flere gange påpeget problemet i supporten, men det bliver ikke rettet.
Det virker som om problemet er ude af e-conomics ansvar, så snart programmet er i drift. Der henvises til, at man blot kan skifte til den gamle version. Men det er vel ikke meningen med programudvikling!
I dette til fælde er Machinelearning ikke eksisterende.

mvh
Finn
e-consultic.dk

 

i Forslag » Bogføring af (10.5k points)

1 Svar

Hej Finn

Vi er helt på bølgelængden at vi bliver udfordret af alle de mange layouts som leverandører vælger at bruge. Du er jo en informeret herre, og er bekendt med, at ønsketænkning at kunne gennemføre en fuld onboarding til e-fakturering (PEPPOL). Vi er der ikke endnu.

Det er en opfattende opgave at skulle programmere machinelearning på brugerniveau, som i øvrigt vil være kompliceret at skulle supportere i. Vi tror stadigvæk på at overgangen til e-fakturering og PEPPOL vil være en bedre løsning, og sikkert også en hurtigere løsning på sigt.

Jeg må desværre sige nej til dit forslag. Du er dog fortsat velkommen til at sende diverse fakturraer til vores info mail, så vil vi kigge på dem, du mener Smart Inbox allerede nu skulle være i stand til at aflæse.

Forslag af 🔒 (12.1k points)