Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Fejl i import af kunder – Layout

0
Når man importerer Kunder via CSV, så kan man på alle andre felter end Layout importere via en af kolonnerne i CSV-filerne. Men i Layout er eneste mulighed Fast værdi.

Jeres chat-support påstår at det er meningen det skal fungere sådan men det kan jo ikke passe.

Håber I vil rette.
i Forslag » Kunder af (170 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Larry vs Harry

Supporten har helt ret, det er ikke en fejl, importfunktionen er designet så layoutet skal vælges blandt de eksisterende layouts i e-conomic.

Hvilken værdi vil det skabe for dig hvis du kan vælge layoutet fra en kolonne i stedet for at vælge fra listen?
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej og tak for svar.

Alle andre felter i import af kunder kan man vælge den skal tage værdier fra en kolonne i CSV-filen.

Jeg er ved at rense/rydde op i kunder. Jeg har nogle, der har adresse i Danmark, men står til fakturering i EUR og med engelsk layout. Dem ændrer jeg i Excel/CSV så der i stedet for EUR står DKK i kolonnen valuta, og i stedet for "Engelsk layout" står "Dansk layout" i kolonnen layout.
hej igen.

Jeg forstår.. jeg må samtidig indrømme at jeg i mine knap 9 år hos e-conomic aldrig har hørt behovet før.

Det du skal gøre i dette tilfælde er at sortere listen så dem du gerne vil ændre layout på er på en listen for sig, så importerer du udelukkende dem - vælger flueben i Opdatér - og vælger det engelske layout.

Jeg kan godt se at det andet ville være snildt og jeg lægger ideen i puljen med forbedringer til import/eksportfunktionen, så kan vi tage det med i betragtning når den funktionalitet på et tidspunkt skal finpudses.