Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Flerbenspostering i udenlandsk valuta, der medfører en difference på 0,01DKK

0

Det opstår idet vi her i e-conomic kun arbejder med 2 decimaler - så når man laver en flerbenetpostering, vil den gå ind og laver beregninger med 2 decimaler som udgangspunkt - og det kan ikke altid gå op desværre. Det har eksisteret i mange år og er svært bare at løse da det ville kræve ændring af hele programmet og selvegrundkoden 

Ovenstående er svar fra E-conomic..Mit ønske er at hvis debet og kredit differerer pga afrunding af valuta, skal systemet selv generere den bogføringslinje på 1 øre, som jeg selv bliver nødt til at lave i dag, for at få debet og kredit til at stemme. Det er en irriterende tidstyv at skulle lave de små kursreguleringsposteringer.

 

i Forslag » Bogføring af (570 points)

2 Svar

Hej,

Tak for dele dit forslag med os. Vi kender godt til udfordringen med øredifferencer som der kan være. Jeg kan sagtens forstå det kan være tidskrævende at skulle tilpasse de enkelte posteringer, når det omhandler om ubetydeligheder som 1 øre på en postering.

Man kan sige løsningen til problemet findes allerede, den er dog ikke automatiseret. Hvor ofte støder du på denne udfordring? Årsagen til hvorfor vi kan nedprioriteret denne forbedring er, at man ikke bør støde på udfordringen oftere end som så.

Forslag af 🔒 (12.1k points)
Hej Alexander,

Hvor ofte, ca 1/5 af min flerbensposteringer, dvs et par stykker om dagen, så jeg synes det er oftere end som så.

det har dog taget mig flere år at tage mig sammen til at skrive, selv om det har irriteret mig meget, måske sidder der en del derude, der har det som jeg.

Bh merethe
Forslag af (570 points)
Hej igen Merethe :-)

Tak for din tilføjelse.

Du er ikke den eneste som har ønsket dette. Lignende forslag har floreret på vores forum, bl.a. at kunne få lov til at valutakursdifferencen kan aftemmes automatisk ved udligning i bankafstemningen. Det vil nok være vejen at gå i første omgang.

Jeg må desværre erkende at jeg endnu ikke kan afgøre om hvornår eller om det bliver en tilføjelse. Dette ønske står dog også meget højt på vores ønskeliste.