Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Resultatopgørelse inklusiv hele sidste år

0
Vi bruger resultatopgørelsen hver måned og savner at man ikke kan vælge at se hele sidste år. Vi ønsker 3 tal. Perioden + samme periode sidste år + hele sidste år. Det er super relevant, da måneder ofte kan være meget forskellige og derfor er hele året en god benchmark indikator. Jeg synes der burde være langt mere fleksibilitet i disse rapporter, så brugervenligheden forbedres.
i Forslag » Rapportering af (160 points)

2 Svar

Hej,

Jeg er nødt til at høre mere til dit forslag.

Du skriver at I anvender vores Resultatopgørelse til danne jer overblikket i virksomheden. Du nævner at du har behov for:

Periode + Samme periode sidste år + Året før.

Umiddelbart er det netop disse tre udgangspunkte resultatopgørelsen tager udgangspunkt i. 

Hvad misser vi? :-)


Forslag af 🔒 (12.1k points)
Når vi kører en resultatopgørelse, så er perioden OK, men næste sammenligning hedder år-til-dato, men det er jo i princippet samme periode, og her ville vi godt have HELE året. Altså perioden på feks 9 måneder og så hele året sidste år. Det burde være en oplysning mange hele tiden kunne ahve glæde af.
Forslag af (160 points)

Tak for din uddybning.

Så for at sikre mig at jeg har forstået dig ret; ønsket er at du har brug for altid kunne se en kolonne for hele regnskabsåret + året forinden?

Resultatopgørelsen kører vi automatisk hver måned til internt brug. Her kan vi se udviklingen måned for måned ift sidste år. Dog ville en kolonne med hele sidste år være en kæmpe hjælp, da der hver måned kan være store forskydninger i både salg og udgifter, som en løbende resultatopgørelse jo ikke opfanger. Altså hver måned skal hele sidste år fremgå. Der er jo ofte store udgifter som kan falde forskelligt fra år til år - et messebesøg som koster kr. 100.000 bliver først opfanget når man når den måned den blev bogført i, men hvis man havde hele året, så ville man være opmærksom på dette.
Lige nu har vi i overvejelserne af hvordan vi tager vores rapporter til det næste niveau, og aktivt evaluerer om hvilke tiltag der evt. kan tages.

Jeg vil gerne sende dit ønske videre. Jeg må dog på forhånd forventafstemme, at dette er ikke ensbetydning at vi udvikler det. Omend så bliver dit ønske hørt, og taget stilling til om netop denne tilføjelse giver den rette værdi for vores brugere.

Tak for deling af dit ønske.
Generelt burde jeres system være meget mere intuitivt og brugervenligt, hvor man selv kan hakke af ud for hvilke informationer man ønsker. Resultatopgørelsen er 100% fast, og det er langt fra brugervenligt.
Vi vil ønsker naturligvis at bidrage til en mere intuitivt og brugervenlig hverdag.

Vi udvikler på baggrund af de største behov som findes hos vores brugere. Jeg kan sagtens forstå hvad du ønsker at opnå med din forespørgsel - der er dog tale om en meget lille forbedring til programmet kontra hvad vi ellers får af ønsker. Derfor vil en tilføjelse som her ikke blive prioriteret.

Min anbefaling kan kigge på https://report123.dk/ som et redskab, som muligvis allerede nu kan behovsafdække jer.