Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Mulighed for selv at vælge om OCRlinje skal være fakturanummer eller debitornummer

0
Jeg synes det vil være rigtig smart, hvis man selv blev herre over om hvorvidt OCRlinjen på faktura skal være baseret på fakturanummer eller debitornummer.

Som det er nu, så er det fakturanummer der anvendes når man sender en faktura - men sender man et kontoudtog til en kunde, så er det debitornummer der anvendes i OCR. Jeg vil gerne selv kunne styre at det f.eks. ALTID skal være debitornummer når jeg sender fakturaer - ligesom vi f.eks. kender det fra indbetalinger til Skattekontoen hos Skattestyrelsen.
i Forslag » Salg af (180 points)

2 Svar

hej Jesper

Tak for dit input.

Fordelen ved at OCR linjen referer til fakturanummer er at e-conomic så kan indlæse en indbetalingsfil der udligner de specifikke fakturaer. Det går tabt hvis man anvender debitornummeret.

Grunden til at rykkeren anvender debitornummer er at en rykker kan indholde mange fakturanumre.

Hvad vil fordelen være for dig hvis OCR linjen er bygget op omkring debitornummer i stedet for fakturanummer?
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita,

Fordelen vil være at det er hurtigere for mig at indlæse og udligne posteringerne i kassekladden. Jeg har mit eget script som aflæser OCR linjen fra netbank og laver en kolonne i et regneark, som jeg kan importere - men e-conomic skal også kende debitornummer for at posteringen kan bogføres.

Se f.eks. her https://monosnap.com/direct/qrO7vOmCWtXBzGgV4tXe734E4EZEGy kolonnen med konto/debitor er tom, da jeg ikke kender den - da jeg kun kan se fakturanummer som står til højre.
Forslag af (180 points)

Hej Jesper

Undskyld mit meget sene svar, jeg havde overset din kommentar i mængden af henvendelser.

Umiddelbart er der ikke udsigt til at vi ændre på opbygningen af OCR koden i e-conomic. Kunne din udfordring løses ved at du henter betalingsfilen i din netbank og indlæser dine FI indbetalinger via menuen i e-conomic - se guiden her

De bedste - omend forsinkede - hilsner
Tabita, forumteamet