Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Forskellen mellem momskoder E25 og IV25

0
Hej,

jeg har altid brugt kode IV25 for køb af varer i EU, så momsbeløb kan ses i momsopgørelsen i rubrikken 'Moms af varekøb i udlandet (både EU og tredjelande)', men nu har jeg set, er der også en momskode E25, hvor der vises ingen moms i momsopgørelsen i e-conomic. Principiel ligner de to momskoder hinanden, men jeg vil gerne forstå forskellen og bruge den mest passende.¨

på forhånd tak
i Spørgsmål » Moms af (120 points)

1 Svar

Hej og tak for dit spørgsmål

For mig lyder det meget som om, at E25 er momskode i selv har oprettet. 
Det står dig frit for at oprette momskoder med tilhørende opsætning og jeg tror, at dette er tilfældet dog dig/jer. Derfor kan jeg ikke fortælle dig, hvad forskellen er, eller hvilken du skal benytte bare sådan lige.

Hvis du ikke ønsker at bruge den, så kan du evt. slette den for at undgå forvirring. Hvis den er oprettet med et specifikt formål, men ikke optræder i fx momsopgørelsen efter hensigten, så er vi klar til at hjælpe dig. Du er meget velkommen til at kontakte vores support, eller lidt mere uddybende beskrive for mig, hvordan opsætningen er og hvad du ønsker der skal ske. Så vil jeg også gøre mit bedste her for at hjælpe dig. 

Rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,

tal for dit svar. Jeg tror, den var oprettet for mig og jeg kan ikek sen en formål ved det. Då jeg sletter bare den og bruger IV25, som er korrekt.

tak for hjælpen :)

mvh

Anastasia

Det er super fint. Rigtig god dag smiley