Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Modregne forudbetalte beløb i fakturaen

0
Jeg mangler mulighed for at fratrække forudbetalte beløb fra faktura totalen, så der nederst på fakturaen kan være et "Restbeløb til betaling/for meget betalt"
i Forslag » Salg af (160 points)

1 Svar

Hej Finn

Hvis der er et forudbetalt beløb, så har jeg set mange andre brugere lægge det ind på en varelinje med negativt fortegn. Du kan lave din opsætning omkring dette på lidt forskellige måder. Du er frisk på at forklare, hvordan du ønsker det, så kan jeg måske hjælpe dig på vej.

I forhold til en tekst, så kan du arbejde med design og layout på en måde, hvor du enten kan have det fast stående på fakturaen eller lave det som dynamiske felter, så du gang fra gang kan taste teksten ind. Hvis du er en haj til design og layout, så kan du kaste dig ud i det. Alternativt vil jeg anbefale dig at kontakte vores support på 88 20 48 40 og lave opsætningen sammen med en af mine kollegaer. 

Jeg ser frem til at høre fra dig smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Problemet er bare at forudbetalingen ofte er en deponering (arbejder for erhvervs- og ejendomsmæglere), så nettobeløbet bliver negativt og der står bilaget bliver til en kreditnota i stedet for en faktura. Det forvirrer utrolig mange af vores kunder, især nå der ikke beregnes moms af selv deponeringen.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at fakturaen var opbygge således:
Subtotal
+ moms
= Faktura total
- Deponering /forudbetaling
= At betale / til gode

Håber det giver mening.

Jeg er overhovedet ingen haj (langt fra) i design og layout, men jeg har set nogen ændre navnet på kreditnota til afregning, men det betyder også at når de laver en kreditnota, står der også afregning.

Hele Nordicals Danmark bruge e-conomic, og jeg har talt med de andre regnskabsmedarbejdere, og de har samme ønske.

Har i øvrigt tidligere talt med jeres support, og de kunne ikke hjælpe mig med problemet.

Venlig hilsen

Finn Hvillum

Hej igen Finn

Selve formuleringerne kan du godt rette i design og layout. Det kan vi hjælpe dig med, hvis det skulle være.

Udfordringen kan bestå i, hvilke tal, der skal trækkes ind på faktura. De vil være dynamiske og derfor kan vi ikke bare ændre det til et fast beløb som vi kan med teksten.

Som jeg forstår dig, så vil dette ikke kunne lade sig gøre i dag og derfor er det rigtig godt du skriver det herinde til os. 
Som udgangspunkt er det ikke et forslag vi har haft stor efterspørgsel på lige nu, men jeg vil dog lade dit indlægge ligge herinde i et stykke tid og vurdere, hvor mange andre brugere, der har det samme ønske. Hvis jeg oplever større efterspørgslen, så vil jeg vende retur med, hvad vi kommer til at gøre herfra. Rigtig god weekend smiley