Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Tekst til egen konto ved leverandørbetalinger via "Betalinger"

+2
Vedr. leverandørbetaling via "Betalinger". Ligesom i har feltet "Meddelse" ved bogføring i Smart Inbox, hvor man kan skrive "besked til modtager", hvis det er bankoverførsel, så burde der være et felt, der hedder "Tekst til egen konto", sådan som der er i bankerne - og det skal virke både ved bankoverførsel og ved betaling via betalingslinie. Der vil man så f.eks. kunne skrive "F2018897 K.J.K. Asfalt ApS". Når man så betalt fakturaen og importerer csv-fil til bankafstemningen, så vil den forhåbentligt kunne aflæse, at det skal bogføres på kreditoren K.J.K. Asfalt ApS, og den skal udligne faktura 2018897. Det ville være genialt. Som det er nu, vil der kun stå K.J.K. Asfalt ApS på posteringen, når den importeres, da den tager leverandørnavnet. Jeg ved godt, at jeg selv kan ændre det i banken, inden jeg betaler, men det er jo dobbeltarbejde - det nemmeste er jo at gøre det, samtidigt med at man bogfører, som man jo gør med stort set alt andet i Smart Inbox nu.

Jeres "Betalinger" er super godt - det eneste der mangler er lige det med tekst til egen konto. Smart Pay synes jeg er mere besværligt at bruge, og jeg kan heller ikke få kunderne til at betale for det, så jeg vil helt sikkert fortsætte med at bruge jeres eget i stedet, og håber derfor at i kan få det sidste med, så det vil blive helt perfekt  

Jeg har efterspurgt det her i mange år - også før Smart Inbox, men det har åbenbart ikke haft interesse. Jeg har mailet med jeres supportere de sidste par dage, og de skrev, at jeres udviklere er igang med at kigge på optimering af både jeres eget "Betalinger" og også "Smart Pay", og derfor synes de, at jeg skulle skrive det her i Forum. Det er hermed gjort. Håber der er nogle, der ser det, og som synes det er en god idé. Jeg er ikke selv for god til at få gået forslagene igennem herinde :-(
i Forslag » Bank af (4.0k points)
status opdateret af 🔒
Vi har fuldstændig samme ønske og jeg har flere gange forsøgt at beskrive det herinde. Det er dog ikke rigtig lykkedes for mig, men din tekst beskriver det virkelig godt. :-)

Tak for indlægget, som jeg håber, at e-conomic vil forstå og tage til sig.

Vh Helle.
Jeg håber også, at det er noget, de vil lave. Jeg har prøvet igennem mange år nu - måske lykkedes det denne gang :-)
Hej med jer,

Beklager min sene udmelding. Jeg får undersøgt det nærmere, og vender retur.

1 Svar

Hej Dorte :-)

Vi har fået en ny funktion i Betalinger, når man eksporter ud. Den hedder: Brug tekst til modtager som egen reference.

Vil denne funktion kunne løse din udfordring?

God fredag, og weekend når du kommer så langt. 


Forslag af 🔒 (12.1k points)
Ja, det har jeg set. Men det virkede ikke, da jeg prøvede det af her i løbet af ugen. Og jeg kan heller ikke bruge det, for tekst til modtager, og egen tekst er ikke det samme.
Teksten til leverandøren skal jo ikke være deres eget navn. :-) Så derfor virker det heller for os.
Nej, det giver slet ingen mening, at tekst til modtager og en selv er den samme :-)
Jeg havde misforstået ønsket. Jeg forstår nu at det er egen tekst som ønskes at kunne ses i ens Netbank.

Vi kan give det et forsøg. Jeg vil smide jeres ønske i ønskebrønden, og se om det giver mening at bruge tiden på netop dette forslag i fremtiden.
Det er i e-conomic i bankafstemning / autoforslag, at det skal bruges.

Når man bogfører en leverandørfaktura i Smart Inbox, og man samtidigt skal betale den ved bankoverførsel, kan man sætte "Automatisk besked ved bankoverførsel" op, så der f.eks. bliver skrevet fakturanr. + virksomhedsnavn ved betalinger (dog kommer virksomhedsnavn desværre ikke med ved EAN-fakturaer - det håber jeg, at i får rettet). Når man så indlæser csv-fil i banken, vil teksten kunne ses under "Besked til modtager". Og leverandøren vil kunne se, hvem der har betalt, når han modtager pengene i sin bank.

Det vi så mangler nu, er et felt som kunne hedde "Automatisk besked ved betaling, tekst til egen konto" eller bare "Tekst til egen konto", som så skal være fakturanr. + leverandørnavn. Det skal både gælde ved bankoverførsel og ved brug af betalingslinie. Når man så indlæser csv-fil i banken, vil teksten kunne ses under "Tekst til egen konto". Derved kan man nemt se, hvilket fakturanr. og hvilken leverandør, der er betalt, når man indlæser csv-fil fra banken i bankafstemning. Og så burde "Autoforslag" nemt kunne udligne de rigtige betalinger, ligesom den kan ved kundeindbetalinger, hvis der er skrevet fakturanr. på. Lige nu er det kun leverandørnavn, man kan se, og så skal man selv bruge tid på at finde ud af, hvad der er betalt - og "Autoforslag" kan ikke finde ud af, hvad den skal udligne.

Det er ikke sikkert, at der er mange, der tænker over, at de mangler det her endnu. Men jo mere digitalt, det hele bliver, jo nemmere skal det også være, så der ikke skal tastes så meget. Så jeg håber, at det er noget, i på et tidspunkt laver. Der gik også længe før "Automatisk besked ved bankoverførsel" kom - men det lykkedes til sidst.
Der er MEGET tid at spare, hvis denne funktion kommer. Jeg vil gerne kunne auto-udligne i e-conomic, så derfor retter jeg teksten i banken på HVER betaling. Vi har over 25.000 posteringer på et år, hvoraf mange selvfølgelig er betalinger. Det giver SÅ meget mening for os, hvis dette kan blive implementeret.

Jeg glæder mig allerede! :-D

/Helle
Ja, jeg sidder også og retter tekst i banken, for at man netop kan bruge det til at autoudligning. Det er et kæmpe (og meget træls) arbejde at skulle gøre det manuelt, men det er mere bøvlet at skulle udligne betalinger og kreditorer manuelt i e-conomic, for nogle af kreditorerne har rigtigt mange posteringer, og så skal man sidde der og lede efter det, der skal udlignes. Så håber SÅ meget, at det snart kommer. Det er mærkeligt, at det er lavet, så det er ens eget navn, som man kan sætte det op til at bruge.