Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Betaling af flere leverandørfakturaer i en betaling

+1
når man i "Regnskab -< betalinger" markere flere fakturaer fra samme leverandør, så overføres fakturanumrene i stedet for leverandørnavn til den kassekladde, hvor den sendte betaling er opsat under.

Det ville være rigtig dejligt, hvis det laves om, så det er leverandørens navn, der står i teksten ligesom når man kun betaler en faktura til samme leverandør.
i Spørgsmål » Bank af (130 points)
status opdateret af 🔒
Hej

Jeg har samme problem og forstår heller ikke hvorfor det ikke kan løses.

Jeg har sat kassekladden jeg overfører op til at den automatiske tekst ved leverandørbetaling skal have teksten Bet. (leverandørnavn), men det virker kun ved betaling af enkelte fakturaer.

Da jeg har mange betalinger i løbet af en måned på denne kunde, så vil fakturanumrene som tekst ikke kunne give et godt overblik over hvad der bliver betalt.

Hilsen Heidi

1 Svar

Hej,

Tak for dit forslag.

Jeg kan godt se, at når man opretter én betaling på flere fakturaer, så overskriver programmet opsætningen i kassekladden, og udfylder kun fakturanumre i tekstfeltet.

Hvad har det af lavpraktiske betydninger for jer? Ment på den måde, er det bestemt steder i programmet at denne tekstfelt er særlig anvendelige for jer?

Spørgsmål af 🔒 (12.1k points)
-> Ment på den måde, er det bestemt steder i programmet at denne tekstfelt er særlig anvendelige for jer?

Da jeres betalingskladde ikke kan skelne mellem godkendte og ikke godkendte fakturaer, så overfører vi alle godkendte betalinger til en kassekladde og til banken. Med +400 fakturaer hver måned, så har vi ikke fundet en smartere løsning.

Og når der så er lidt tidsforskel mellem godkendelse og betaling, så kan vi ikke altid huske, hvem "293166, 293136" er. Men vi kan godt finde ud af, at det fx er Telenor, der er kreditoren.

"293166, 293136" kommer i tekstfeltet på kassekladden, der hører til betalingen, men det burde være kreditors navn ligesom med en betaling.
Hej igen,

Med henblik på at kunne danne et overblik over hvilke leverandørfakturaer er betalt, og hvilke mangler at blive betalt, kunne man anvende rapporten Kreditorsaldoliste?

Her kan man medtage kladdeposteringer, se de forskellige saldi der måtte fremgå på leverandøren, og se hvilke fakturaer der er fortsat ubetalte. Her kan man medtage kladdeposteringer, og derfor sikre at overblikket der gives er ajour.
hej

Hvorfor skal man bruge en ekstren liste, når betalingslisten kunne få et filter, så man kun tog de BOGFØRTE fakturaer med?

Og hvordan tager kreditorlisten højre for, om fakturaen er godkendt, men betalingen først ligger ud i fremtiden? Betalingslisten viser i det mindre kun dem, der ikke allerede er sendt til banken, det gør kreditorlisten ikke.

Hej igen,

Min opfordring i anvendelse af Kreditorsaldoliste har vægtet at kunne give dig en løsning nu og her.

Jeg har ingen forklaring klar om hvorfor man har valgt at nedprioritere muligheden for at fravælge ikke bogførte lev.fakturaer. En antagelse kunne være, at når en lev.faktura har en betalingstype, så ønskes denne at blive betalt. Uanset om den er oprettet som kladde, eller bogført.

Jeg medgiver dig ret i at listen dog ikke kan fremvise fakturaer som mangler at blive betalt i banken.

Der findes en sidste alternativ løsning, som vil være Smart Pay. Denne kunne jeg anse som værende en god løsning til jer.

I kan læse mere omkring Smart Pay her

I skal være opmærksomme på at det er en betalingsløsning, omend kunne den måske afdække jeres behov allerede nu.

Jeg vil gerne medtage jeres forslag i vores ønskebrønd. Vi får dog mange gode forslag ind løbende, så om hvornår det evt. kunne blive prioriteret kan jeg ikke spå.

jeg vil gerne styre, hvornår betalingen sker, og det kan jeg ikke læse, er muligt med Smart Pay. Og en ekstra udgift på flere tusinde kroner om året, var ikke lige den løsning, som jeg ledte efter.

Når e-conomic ikke kommer med en bedre løsning end Smart Pay, så fortsætter vi som hidtil. Det er nemmer at styre.
En kort opfølger herfra.

Det er muligt at styre hvornår betalingen sker i Smart Pay. Som standard vil forfaldsdatoen være valgt, men man kan ændre denne dato i Smart Pay.

På nuværende tidspunkt er det i hvert fald den alternative løsninger jeg kunne bidrage med. Måske bliver der udviklet yderligere en :-)