Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kontoudtog fra kreditor

+1
Det ville være smart, hvis man kunne gemme et kontoudtog fra en leverandør på leverandøren, lige som en faktura. Så skal det ikke gemmes i en anden mappe alternativt skrives ud.

Kontoudtog sendes til inbox via mail og derefter gemmes på leverandøren.

MVH  Lis
i Forslag » Leverandører af (150 points)

1 Svar

Hej Lis

Vi havde en lignende forespørgsel for nogle måneder siden, som vi umiddelbart afviste, men jeg vil selvfølgelig holde øje med om det er et stigende behov i takt med at flere og flere digitalisere.

Jeg mener dog ikke at kontoudtog hører ind under kravet om digitale bilag, men det kan selvfølgelig godt være et ønske at gemme dem alligevel.

Hvor længe gemmer du typisk et kontoudtog? For som jeg foreslog i det andet indlæg så kunne man have en mappe i inbox hvor det kunne opbevares indtil afstemningen er klaret og så slette det. Kunne sådan et forslag du i dit tilfælde?

Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita

Jeg har læst det tidligere indlæg ang. samme ønske. Jeg er helt enig med Pia i det hun ønsker/skriver.

Jeg gemmer også altid kontoudtog sammen med faktura i kreditor og dato orden, så et kontoudtog gemmes i 5 år sammen med faktura. Og kontoudtog bruges til at betale efter.

Når man bogfører vælges finans, leverandørfaktura, kundeindbetaling o.s.v. - der kunne måske laves en leverandørkontoudtog?

MVH  Lis
Hej Igen.

Kan du uddybe for mig hvad du mener med at du ønsker typen Leverandørkontokort i kassekladden? Hvad skal formålet med den funktion være? Ønsker du at bogføre kontoudtoget? Betyder det at du ikke bogfører fakturaerne løbende når de kommer ind? Lad mig endelig høre lidt mere om hvordan du arbejder så jeg bedre kan forstå dit ønske og tage stilling til dette.
Hejsa

Jeg kender ikke noget til programering o.s.v. bare noget jeg kom i tanke om. Altså når man bogfører i en kassekladde vælger man om det skal være finans, leverandør o.s.v. alt efter den postering man har. Det var bare her, der evt. kunne laves en der hedder leverandørkontokort, hvis det var en fordel at definerer at en sådan "postering" - der ikke har et beløb og ikke skal bogføres, bare et bilag der skulle gemmes og evt. oprettes en betaling samtidig.

Jeg bogfører altid faktura løbende men kunne godt ønske mig en mulighed for at oprette en betaling ud fra kontoudtoget, så man ikke skal taste det i netbanken.

MVH  Lis
Hej igen

Tak fordi du ville uddybe hvad du mente :)

Jeg noterer dit ønske om mulighed for at opbevare dokumenter på leverandøren og så må vi se om det er en af de forbedringer vi laver i forbindelse med kravet om digitalisering af bilag.