Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Beholdningskonti vist i valuta

+1

Hej E-conomic team,

Jeg har lige skrevet med en af jeres kollegaer i chatten, som henviste til dette forum.. 

Jeg har et stort ønske om, at man kan få vist beholdningskonti i den valuta man vælger når kontoen bliver oprettet - eks. at en konto der er oprettet med EUR som std. valuta også vises under beholdningskonti som en saldo i EUR.. Dette vil lette utrolig mange 'hurtige' afstemninger, hvor man så ikke skal ind og bruge 'omregnings' funktionen på kontoen.. I en travl hverdag er dette ved at være et stort irritationsmoment.. Jeg kunne også forstå, at I snart kommer med en løsning på at man kan bruge 'bankafstemning' i fremmed valuta - det er vi flere der glæder os til.. 

På forhånd tak for hjælpen.. smiley

i Forslag » Bogføring af (180 points)

1 Svar

Hej Mette,

Tak for dit forslag.

Hvis jeg forstår dig ret, så er ønsket at kunne se den korrekte valuta under Regnskab > Kassekladde > og de tre beholdningskonti foroven.

Beholdningskonti på nuværende tidspunkt vises i grundvalutaen, og dermed omregnet værdi. Det kan jeg godt se er svært at afstemme med, hvis man gerne vil have det til at fremgå i den respektive valuta. En anden udfordring er dog, at hvis der bliver bogført med en anden valuta på selvsammen konto, så vil omregnet være mere retvisende.

Lad os afvente til bankafstemning bliver mulig i flere valutaer, så vil det medvirke til at gøre afstemningen lettere. Ellers findes der på nuværende tidspunkt workarounds som du har nævnt, diverse rapporter kan trækkes en specifik valuta. Derfor er prioritering ikke sat for højt, da en løsning trods alt findes.

Dit forslag kan sagtens indtænkes som en løsning på et senere tidspunkt. Der er bare andre ting vi ønsker at prioritere højere :-)

Forslag af 🔒 (12.1k points)