Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bogfør i gammelt regnskabsår

0

Hej 

Jeg kunne godt tænke mig en "advarsel" når man er ved at bogføre i gammelt år. Kunne det overvejes at lave så der kommer en dialogboks op

hvis man er ved at bogføre i gammelt regnskabsår: Du er ved at bogføre i gammelt regnskabsår, ønsker du det?

Så kan man lige nå at tage stilling til det, inden man bogfører. Jeg ved godt at man kan lukke gamle regnskabsår, men så længe regnskabsåret ikke er

afsluttet og regnskabet lavet, så lukker man jo ikke for regnskabsåret.

Mvh. Karina 

Det er bare lidt "dumt" for indtil regnskabet er lavet, så vil det forrige år jo være åbent og så kan man uden problemer kunne bogføre i det ved en fejl
i Spørgsmål » Bogføring af (150 points)

1 Svar

Hej Karina

Jeg forstår godt, hvad du gerne vil her. Når det er sagt, så findes der en mulighed for at spærre perioder. Det vil altså sige du ikke kan bogføre i periode og vil få en advarsel, men du afslutter ikke hele året. Spærringen af perioder kan ske per måned og kan altid åbnes op for bogføring. Du kan se, hvordan du gør her: https://www.e-conomic.dk/support/artikler/opret-ret-eller-afslut-regnskabsaar#section4

Artiklen indeholder flere ting, men jeg har sat linket til sektion 4, som beskriver spærring af måneder.

Hvordan vil det virke for dig?

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)