Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bogføringstekst for rykkere

+1
Jeg undrer mig over at bogføringsteksten på rykkere er "rente" på debitoren når man har bogført en rykker. Det må være en programmeringsfejl -JEg vil foreslå at bogføringsteksten bliver hhv rykker 1 , rykker 2 etc. Det er mere retvisende og mindre forvirrende.

Mange tak.
i Forslag » Bogføring af (160 points)
Hvis du i "Tekst" under "Tekst, rente", skriver f.eks. "Betalingspåmindelse sendt", så er det det, der vil komme til at stå på kunden. Det er helt skørt, at det er sådan, men det var det, jeg fik forklaret, at jeg skulle gøre, da jeg for mange år siden skrev det til e-conomic, som du nu skriver.
Tusind tak. Det var da et svar jeg kunne bruge til noget :-)

Men skørt er det da. Mange tak :-)
Glad for, at jeg kunne hjælpe.

1 Svar

Hej Helle,

Velkommen til.

Jeg kan godt forstå i enkelte scenarier, hvor dette kan være tilfældet. Når en rykker dannes er ønsket at denne bliver bogført på ens kunde. Feltet Rentesats/md. et obligatorisk felt at udfylde for at en rykker kan dannes, og bogføres. 

Hvis man opretter en rykker med en renteberegning på 0 %, så kan jeg godt se at teksterne som Rykker 1, Rykker 2, og Rykker 3 er mere fyldestgørende.

Bagsiden af medaljen er, at hvis man anvender renteberegning, og/eller rykkergebyr, så har tanken for os været at kunne give muligheden til brugeren at adskille en fordeling af de to.

Hvis man er i tvivl hvilket rykkernummer man har, så ser jeg forskellige løsninger.

1. Vis rykkeren via. PDF
2. Finde en rykker under Salg > Arkiv. Her vil der under Type være angivet hvilket rykker nummer det har været.

Ellers vil man under sædvanlige arbejdsgange kunne søge dem frem under dannelse af rykkerne. 

Selvom jeg forstår din efterspørgsel, så er det overlagt at man har valgt at døbe dem som vi har :-)

Håber at mit svar giver mening.


Forslag af 🔒 (12.1k points)