Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kobling mellem bank, afstemning og kasseklade

0
Hej

Jeg er ny i e-conomic og har i indkøringsfasen allerede erfaret besværet ved at gennemskue koblingen mellem hhv. afstemning af bank, hen over kassekladde og klar til bogføring.
Man skal ikke have særligt mange posteringer/transaktioner før det bliver besværligt og ugennemsigtigt.

Er normal proces vil være at der oprettes posteringer/kontering, så kommer banktransaktionen og til sidst bogføringen.
Når posteringen er foretaget er der ingen kobling mellem denne og bankafstemningen. Hvilket gør det svært, med allerede fhv. få bilag, at finde ud af hvad der er klar til bogføring.

Mit forslag er at der nemt kan ses en kobling:
- Mellem de posteringer som i kassekladen hænger sammen (Uanset om der er tale om eks flere fakturaer som udlignes med én banktransaktion)
- Mellem posteringerne i kassekladen og banktransaktionen

Jeg har talt dette senarie igennem med Nicolai Jepsen i supporten, som ikke umiddelbart havde nogle forslag til workaround.
Vi aftalte at jeg lagde et forslag samt at han ligeledes ville gå videre med det internt.

Jeg håber inderligt at denne forespørgsmål vil blive taget med i udviklingen af e-conomic, da jeg er sikker på at det også vil være en fordel for alle andre kunder.

Hilsen Michael Juhl
i Forslag » Bogføring af (170 points)

1 Svar

Hej Michael,

Tak for dit opslag. Velkommen til e-conomic.

En arbejdsgang som man kan have med bankafstemning:

1. Man får sine posteringer ind fra banken igennem den automatiske forbindelse, eller importer manuelt med en fil fra banken.

2. Man overfører disse posteringer banken i bankafstemningen, hvori man konterer disse forinden de oprettes i kassekladden. Til dette kan man bruge autoforslag, kontere posteringer manuelt, eller overføre uden at kontere. Det resultat man opnår er a) din bankafstemning bliver afstemt, og b) du er ajour på at have oprettet dine bevægelser i e-conomic (kassekladden). 

3. Man kan anvende herefter Bilagsmatch til at koble sine bilag på sine posteringer.

Den sammenhæng der er mellem bankafstemning, og en kassekladde er beholdningskonto.

Umiddelbart har jeg svært ved at nemt fange hvilken sammenhæng der ønskes. Kan du måske bidrage med et par lavpraktiske eksempler af hvilken sammenhæng der ønskes, og hvori den nuværende proces at kæden hopper af?

Ser frem til at høre fra dig.


Forslag af 🔒 (12.1k points)