Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Manglende oversættelser til engelsk

0

Når man benytter engelsk til kundekontokort (kontoudtog) bliver teksterne følgende punkter ikke oversat til engelsk:

  1. "Kontokort for perioden" når man vælger "Medtag periode på" i optioner og
  2. Teksterne i tekst feltet (f.eks faktura, primosaldo)
Hvis man så vælger f.eks. engelsk som sprog på sin brugerprofil bliver 1. oversat, men ikke 2.
Det kan jo så heller ikke være rigtigt at man skal skifte sprog på profilen når man skal lave engelske kontoudtog og så tilbage igen når man skal sende et på dansk.
Da det ikke er noget man kan ændre i skabelonerne, må det jo være en bagvedliggende oversættelse som programmøren har overset i skyndingen.
i Forslag » Rapportering af (230 points)

1 Svar

Hej, 

Det skal vi have undersøgt sammen.

Punkt 1: Hvis jeg forstår dig ret. Så menes der at såfremt ens bruger er opsat til dansk, så vil Medtag periode på altid fremgå på dansk. Også hvis man skifter layoutet til fx. engelsk. 

Såfremt at jeg har forstået dig ret, så kan jeg godt følge dig i, at dette ikke er optimalt. Er det korrekt forstået?

Punkt 2: Teksten i tekstfeltet vil være på det sprog som en faktura/systempostering er bogført med. En salgsfaktura er bogført med teksten Faktura, medmindre andet er angivet i feltet Bogføringstekst for fakturaer/kreditnotaer. Hvis denne absolut skal ændres, så vil det være fra Regnskab > Søgning og lister > Posteringer (find bilag).

Hvis du ønsker at det skal være kundebestemt, så kan vi tage det som et forslag. Ligesom med vedhæftningsprog på en kunde, når man sender en mail, kunne man gøre det samme med bogføringsteksten.

Primosaldoen kunne man argumentere for også skal følge samme struktur som Medtag periode på.

Jeg synes det er fine forslag du bringer op her. Vi får dog en del andre gode forslag, så det handler om at prioritere de som er mest efterspurgt. Vi må lade andre brugere stemme på forslaget, også kan vi vurdere om andre reelt set har brug for samme ændringer.

Ser frem til at høre fra dig.

Rigtig god dag.


Forslag af 🔒 (12.1k points)