Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Ændring af dato på flere linjer samtidig i kassekladde

0
Jeg har en kunde hvor jeg i e-conomic laver betalingsfiler til indlæsning i banken og samtidig siger ja til at den skal overføre betalingerne til en kladde i e-conomic. Men det er ikke altid at kunden får godkendt betalingerne til tiden og derfor bliver betalingerne trukket på en anden dato i banken end den der vises i kassekladden i e-conomic.

Jeg kunne derfor godt tænke mig, at der i kassekladden i e-conomic var en mulighed for at vælge flere linjer og ændre datoen på dem alle samtidig. Som det er nu så må jeg gå ind på hver enkelt linje og ændre dato og det tager tid.

Jeg har snakket med supporten og der er foreslået, at jeg skal trække kassekladden ud i Excel, opdatere og importere igen, men da der i samme kassekladde er andre betalinger på andre datoer, så vil det gøre tingene mere besværlige.

Hilsen Heidi
i Forslag » Bank af (150 points)
Den funktion ville jeg også blive meget glad for.

1 Svar

Hej Heidi,

Tak for dit opslag, og deling af hvordan din arbejdsgang er i dagligdagen.

Jeg vil gerne udfordre dig på hvordan I vælger at arbejde i programmet. Du opretter betalinger på forhånd, og som du skriver, så kan der ske forhindringer undervejs. 

Jeg vil gerne fremstille to arbejdsgange, som kunne hjælpe dig udenom din udfordring.

1. Anvend bankafstemning. Dvs. undlad at opretter leverandørbetalinger direkte fra Betalinger, og overfør dem fra bankafafstemningen. Når de er rent faktisk gået igennem i banken.

2. Overvej at kigge på Smart Pay. Heri kan man sætte fakturaer til betaling, og hvis de sættes i gang til betaling senere end forventet, så vil betalingerne fortsat blive oprettet på den dato, som pengene går ud af banken. Denne løsning vil have en økonomisk omkostning - dog kan det modspille den tid du i så fald ikke bruger på at redigere dine posteringer.

Tror du en af disse løsninger kan blive en ny arbejdsgang for dig/jer? 

Ser frem til at høre fra dig.


Forslag af 🔒 (12.1k points)
Hej Alexander

1. Bankafstemning - på denne kunde så bliver der rigtig tit betalt både fakturaer og kreditnotaer sammen, så jeg ser for mig, at jeg så bagefter skal bruge tid på noget manuel udligning og det koster jo også tid (og penge).

2. Smart Pay - jeg har via et webinar fået gennemgået  Smart Pay, men da der både bliver betalt fakturaer og kreditnotaer sammen, så virker denne løsning ikke på denne kunde.

Hilsen Heidi
Hej Heidi,

Tak for dit svar.

Forhåbentligt kan jeg supplere til mit daværende svar med en anden løsning. Måske kan denne bruges.

Betalinger giver mulighed for at eksportere betalinger igen. Kunne en workaround være, at man eksporter filen, betalinger godkendes, også eksporteres filen igen, hvor man opretter betalinger med den korrekte dato.

Jeg kan godt forstå det smarte i din løsning, og kunne nemt redigere på posteringer i kassekladden, uden at være nødsaget til at redigere den enkelte postering.

Vores kære udviklere er på nuværende tidspunkt i gang med at omprogrammere kassekladden, så den bliver smartere, hurtigere, og nemmere at ændre i. Det er dog noget som tager tid. Så for nu kan jeg kun tilbyde workarounds, som forhåbentligt indtil da kan afhjælpe med noget af lastet.

I øvrigt giver Smart Pay giver mulighed for at betale kun restbeløb på en leverandør. Det kræver dog at en kreditnota er udlignet med en faktura på en leverandør.

Håber mit svar giver mening.