Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kundespecifikke faste tekster i sidehoved på fakturaen

0
Hej E-conomic
Jeg har et forslag, som ville kunne hjælpe i hvert fald os en del, og måske andre:
Det drejer sig om, at vi flere kunder, hvor de hver især har specifikke krav til, hvilke oplysninger, der skal stå på fakturaen (f.eks. deres interne referencenummer, sagsnr., sagsnavn, by det skal leveres i mv.). Så vi er flittigere brugere af jeres sidehoved på fakturaen, hvor man jo kan skrive bl.a. overskrift, Deres reference, vores reference, øvrig reference mv.

Det kunne i den forbindelse være guld, hvis vi kunne få lov at lave faste tekster per kunde. Så ligesom at man kan sætte en fast kontaktperson på en kunde, så denne altid vises på fakturaen, eller tilsvarende ligesom at man kan sætte en fast varetekst ind på et varenummer, så ville det være fedt at kunne sætte en fast tekst ind i f.eks. Overskrift, Tekst 1, Øvrig reference osv. Og at det desuden blev lavet, så man kan sætte faste tekster på hver kunde - altså at det er kundespecifikt / kundenummeret, der styrer, hvad der står. For forskellige kunder har forskellige krav til teksterne.

Da I jo allerede har en lignende funktion på varenumrene, hvor varenummeret styrer hvilken tekst, der kommer på varelinjen, tænker jeg, at I nok allerede har et stykke kode, som blot skal tilpasses, for at funktionen kan lade sig gøre. Så det burde ikke være den helt store opgave for programmørerne.

Jeg hjælper gerne med at teste det, hvis I har brug for, at teste med en af jeres eksterne partnere/kunder.

Jeg glæder mig til at høre, om det kunne være en mulighed.

Mvh. Sofie Kragholm Andreasen
+45 2622 0709
Sydjydsk Autofjederfabrik ApS og Sydjydsk Pulverlakering ApS i Kolding
i Forslag » Salg af (170 points)
Blot til info har jeg skrevet med jeres support, Mille Holm, som fortalte mig, at funktionen ikke eksisterer i dag, og henviste til, at jeg kunne skrive her i forum om det.

1 Svar

Hej Sofie

Tak fordi du har taget dig tid til at skrive til os her på Forum.

Mille har helt ret i at vi ikke har den løsning som du efterspørger og det er også første gang jeg hører ønsket her på Forum.

Forstår jeg dig korrekt hvis du ønsker at Overskrift, tekst, Øvrig Ref, Vores Ref, Deres Ref skal være helt identisk på alle fakturaer som en bestemt kunde modtager?

I så fald vil tricket være at lave en layout specifikt til denne kunde og sætte alle disse tekster ind på fakturaskabelonen, så de ikke skal vælges udfyldes fra gang til gang. Dette layout knyttes så til kundens stamkort og når du så fremover opretter en ny faktura vil alle de faste tekster være "udfyldt".

Kunne det være en løsning for dig?
Forslag af 🔒 (55.9k points)