Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Opdatering af priser

+4
Opdatering af priser på materialer/varer direkte fra Salg > Ordre > Ordrelinje.

I disse tider, hvor priser hele tiden ændres, kunne det virkelig være en stor hjælp hvis man kan opdatere priser hurtigt.

Når man er i "Ordre" på en ordrelinje, og har brug for at ændre en pris på en vare, ville det være meget tidsbesparende hvis man kan trykke "opdater priser" direkte i ordrelinjen. Dermed behøver man ikke først at gå til "Varer" > søge på den selv samme vare man lige har set har en prisændring og ændre prisen.
i Forslag » Salg af (200 points)
status opdateret af 🔒

3 Svar

Hej,

Tak for dit forslag, og velkommen til vores forum :-)

For at forstå omfanget af dilemmaet, så vil jeg gerne forhøre om hvor ofte du støder på denne udfordring.

Hvor ofte opdaterer du fx. priserne på dine varer, og hvilken arbejdsgang benytter du?

En ordre vil følge varens pris, så hvis forudsætninger bliver at varens pris er korrekt, så bliver en ordre prissat korrekt. Hermå jeg antage scenariet er anderledes. Ordren oprettes, hvorefter prisen ændres, og derfor skal ordren nu have en opdateret pris.

Ser frem til at høre fra dig.

Forslag af 🔒 (12.1k points)
Hej Alexander,

Hver gang en af mine leverandører opdatere deres priser, er jeg jo også nødsaget til at opdatere mine i forhold til mine kunder, så det sker ofte for tiden, både grundet forskellige leverandører, der jo ikke opdatere deres priser samtidig, og sikkert også pga. usikkerheden i vores del af verden.

For at opdatere en pris idag, går jeg ind i Varer > og finder den pågældende komponent, derefter kan jeg opdatere denne i systemet.

Det jeg tænkte ville være smart og tidbesparende, kunne være at jeg direkte fra Ordre > Ny varelinje > (hvor jeg kan se at prisen ikke er passer) kunne taste den rigtige pris ind og så trykke på "Opdater Vare" med det samme, såfremt jeg ønsker dette.

Håber dette giver mening, ser frem til at hører nærmere.

Hilsen Martin Simonsen
Forslag af (200 points)
Hej igen Martin

Beklager mit sene tilbagekomst.

Jeg har fortsat en tand svært ved at fange arbejdsgangen.

Min forestilling er at når man opretter en ordre, så vil den som udgangspunkt være bindende. Dermed vil man typisk ikke redigere i varens pris. Medmindre man opretter en ordre på forkant uden at låse prisen > opdatere varens pris > også skal opdatere prisen på en ordre. Det vil være en atypisk måde at arbejde på.

Måske misforstår jeg noget, i så fald skal du blot udfordre min tankegang, så det giver bedre mening for mig.
Hej igen,

Lad mig give dig et eksemple

Jeg opretter en ordre på en opgave, der er ikke givet en fast pris og opgaven starter f.eks. den 1. februar 2022.

Opgaven løber over 3 md. hvor vi løbende udføre arbejde og indkøber materialer. Hver gang der er et materiale forbrug, bliver dette sat på ordren. Mine forskellige leverandør opdatere prisen på deres materialer under denne periode. Når jeg modtager en faktura fra dem, går jeg ind på ordren og ligger disse materialer ind. Jeg taster vare nr. og vare åbner, herefter taster jeg antal ind og tjekker prisen. Hvis den er steget ift. den pris jeg har lagt ind, skal jeg justere prisen på denne varelinie for at den passer. Herefter skal jeg gå til Vare --> finde den sammen vare --> og ændre den selv sammen pris herinde.

Mit ønske var blot at man har en mulighed for at opdatere prisen på en vare direkte fra ordren.

Håber dette giver mening, ser frem til at høre din tilbagemelding.

Cheers Martin.
Hej Martin,

Din arbejdsgang giver mening for mig nu.

Min estimering er, at vi ikke har så mange brugere med samme behov. Ikke desto mindre, så kan vi godt forsøge at smide dette forslag i Ønskebrønden, og se om der er andre der synes det kunne give mening at foretage opdatering af priser på enkelte fakturaer/ordre/tilbud.

Jeg vil ikke love at det er noget vi går videre med, men jeg vil gerne give muligheden for at skabe noget opmærksomhed til problemstillingen.

Rigtig god dag.
jeg vil gerne understøtte Martin - alle os der arbejder med ordre og projekter der strækker sig over en periode har brug for denne funktion. I dag er det sådan at leverandørerne nemt kan opdatere priser hver 2. mdr. Vi har opgivet at følge med med at opdatere via cvr-filer, for alt ændre sig giga hurtigt. Vi har oprettet ca. 22.000 varer. Så den funktion Martin taler om vil være en meget stor hjælp

Jeg har netop oprettet en konto her udelukkende for at oprette det ønske. Denne mangel er en enorm frustration.

Til dagligt bruges timevis på at gå i Varer->"Varenavn"->Rediger pris. Vi har det seneste år ikke købt varer til den samme pris én eneste gang. Dette ville forbedre e-conomic betydeligt og spare os for tusindvis af kroner i tidsbesparing.

Jeg vil næsten gå så langt at sige dette er en nødvendighed, ikke et ønske. Om så det skulle koste 250 kr./md. som modul ville det være det værd. Sæt i gang hurtigst!

Jeg forestiller mig, at det kunne se således ud:

Jeg ser frem til en opdatering....

Forslag af (210 points)
... afventer