Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Automatisk scanning af varelinjer

0
Hej

E-conomic kan genkende mange af de information som findes på en faktura, som blandt andet CVR nummer, faktura dato m.v.
Det er dog ikke muligt at få genkendt varelinjer, hvilket kunne være en STOR hjælp i det daglig ved kontering på flere konti. Hvis e-conomic genkender varelinjer og selv kan angive beløb og tekst vil det være en nem sag bare at skulle angive hvilken konto det skal konteres. Som det er nu skal man manuelt lægge de beløb sammen som skal konteres ens samt angive Netto/Brutto angivelse og vare tekst.

Hilsen Michael Juhl
lukket
i Forslag » Køb af (170 points)
lukket af

1 Svar

 
Bedste svar
hej Michael

Tak for dit input. Der er ingen tvivl om at vi vil se en stigende grad af automatisering over de kommende år, jo mindre manuelt tastearbejde jo mere fokus og energi kan vi retto mod kernefunktionerne i den virksomhed man driver.

Der er dog flere problematikker som skal afklares før sådan en ændring kan implementeres. Først og fremmest skal teknikken bag selvfølgelig på plads og jeg tænker det nok stadig ligger et par år ude i fremtiden for vores vedkommende - men det er blot et bud.

En anden ting vi får brug for svar på er om den den altid skal aflæse på linjeniveau i stedet for på totalbeløb? Jeg kan godt se fidusen ved fx. en huslejeopkrævning hvor man måske vil have en opdeling på husleje, vand og varme mm. Men hvad med fx. fakturaen fra e-conomic, der er altid en linje til abonnementsydelse og hvis man så har brugere er der en linje pr bruger. Skal der så oprettes 25 linjer - 25 posteringer i sådan et tilfælde?  Jeg kan godt forestille mig at det vil blive upopulært. Så skal smartscan kunne differentiere ud fra nogle kriterier om hvad der skal aflæses på linjeniveau og hvad der skal aflæses på totalbeløb og hvad skal de kriterier i så fald være?
Forslag af 🔒 (55.9k points)
valgt som bedste svar af