Hej Per
Tak for din henvendelse. Ville verden ikke bare være ideel hvis alle betalte deres regninger til tiden?
Du siger du har en inkassoløsning tilkoblet via integration, så jeg kunne godt tænke mig at høre mere om dit workflow når du sender rykkere ud? Vores anbefaling er som regel at lægge hele workflowet over til partneren hvis man har en integration. Så du fx. sender rykkeren direkte til kunden fra inkassoprogrammet så du ikke behøver downloade pdf'en og sende dem via mail.
Ang. kompensationsgebyret, så er det ikke umiddelbart noget vi har fokus på da efterspørgsel ikke er så stor. Hvis man danner rykkeren i e-conomic anbefaler vi som regel at man skriver beløbet samlet for rykkergebyr og kompensationsgebyr i feltet Rykkergebyr og så specificerer i teksten at der er tale om begge dele. Se guiden her
Men hvordan løses dette i dit inkassoprogram? Har man der et særskilt felt til kompensationsgebyr? For så er vi tilbage ved det oprindelig løsningsforslag om at sende det hele fra inkassoprogrammet.
Jeg ser frem til at høre dine tanker og mere om dit workflow.