Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Spærring af timeregistreringer

0
Vi render ind i et problem hver måned, når vi har medarbejdere som registrerer timer bagud i allerede spærrede perioder.

Medarbejderen kan få lov til at registrere timer, men lederen kan ikke godkende timer i en spærret periode. Så det giver ingen mening, at en medarbejder kan få lov til at gå lige så lang tilbage, som han/hun ønsker og registrere glemt tid, når det kræver at vi åbner gamle periode for at godkende timerne.

Vi beregner igangværende arbejder for hver måned, og det resultat kan vi reelt ikke bruge til så meget, når medarbejderne kan registrere glemte timer tilbage i tiden.

Vi forsøger naturligvis at lære vores medarbejder at være op til dato med deres tidsregistreringer, men i en travl hverdag kan det meget nemt smutte, og så ville det være en stor fordel, at medarbejderen skal henvende sig til sin leder for at kunne registrerer timerne.

Er der andre, der har erfaringer med dette ?
i Forslag » Projektstyring af (150 points)

1 Svar

Hej Christina :-)

Tak for dit bidrag. Jeg kan godt se det trælse i at skulle indhente de manglende tidsregistreringer.

Jeg vil gerne høre mere omkring hvad dine tanker er. Du skriver at ønsket er at medarbejderen skal henvende sig til sin leder. Hvis løsningen bliver at man genåbner en spærret periode - så vil man ende i samme situation som på nuværende tidspunkt.

Hvordan er tanken at lederen skal gribe opgaven an?

Ser frem til at høre fra dig igen :-)

Forslag af 🔒 (12.1k points)
Hej Alexander

Tak for dit svar. Jeg tænker, at det er meningsløst, at en medarbejder kan registrere timer, som deres leder ikke kan komme til at godkende.

Når vi vælger at spærre en periode, er det fordi, der bliver lavet månedsafslutning og gennemgang af projekterne. Når lederen tror, han/hun har godkendt alle timer, så er det meget uhensigtsmæssigt, at medarbejderen har mulighed for at registrere yderligere timer efterfølgende.

Så derfor vil det være bedst, at medarbejder heller ikke kan registrere timer, når en periode er lukket.

Hilsner Christina
Hej Christina,

Tak for svar.

Bare så jeg får den sidste del med også. Hvordan vil I i så fald løse udfordringen bogføringsmæssigt?

Skal man tidsregistere i den åbne periode i stedet?

Hvordan aflønner I jeres medarbejdere, er det timebaseret? Hvad sker der hvis man ikke får tidsregisteret, bliver man aflønnet måneden efter?

Årsagen til hvorfor jeg stiller disse spørgsmål er, denne arbejdsgang er meget specifik som bliver beskrevet her. Spærret periode er ikke ensbetydning at noget er afsluttet, og derfor kan det sagtens give mening for nogen at man fortsat kan tidsregistere i en periode som er spærret.

Der findes allerede de løsninger at man påminder sine medarbejder at huske at tidsregistrere inden en deadline. Jeg kan høre det er noget som I gør, og selvfølgelig er det menneskeligt at fejle.

Alternativ løsning er jo også at lederen tager fat i medarbejderen, og anmoder om en omregistrering, eller omregisterer for medarbejderen, også sletter de tidsregisteringer som har fundet sted i en spærret periode.

Jeg forstår egentlig godt dit ønske. Jeg mener dog samtidigt at det kan give mening, at man kan tidsregistrere i en spærret periode for nogen.