Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Vejl. Pris bruges til Rabatstyring

0

Hej Forum

Jeg ville ØNSKE mht Rabatstyring
at priserne styres efter den Vejl. pris på varekortet, og IKKE Salgsprisen.
At det evt. kan være et selvvalg som et flueben der kan vinges af.

Jeg har lagerstyring.
Erhvervskunder der har faste prisaftaler (herunder rabatstyring i dag på salgspris)

Private/webhandel der har variable priser incl moms.

Det kunne være rart at kunne holde styr på erhverv og gøre brug af Vejl. pris på varekortet
således at vi kunne skrive salgsprisen på varekortet som den aktuelle dagspris til detail/private

Se bill.Eksempel

i Forslag » Salg af (160 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Gersvang

Tak fordi du har taget dig tid til at skrive dit forslag til os på Forumteamet.

Er det korrekt forstået at du har et sæt priser i feltet Salgspris og et andet sæt salgspriser i feltet Vejl. pris som du anvender til en anden kundegruppe? Og du derfor gerne vil kunne lave rabatter der enten kobler sig til den ene eller den anden pris?

Hvad er grunden til at du gerne vil have denne løsning i stedet for at sætte særpriser op der knytter sig til den enkelte kunde?

Lad mig høre nogle mere historie bag dit ønske.
Forslag af 🔒 (55.9k points)

Hej Tabita

Tak for dit svar.

Særpriser øges så vidt jeg ved ikke når der kommer prisstigninger, men står fast.
(jeg har tidl efterlyst at der kom % valg herunder i stedet for fast nedsat pris)
Hvis du så har 100 kunder med forskellige særpriser - vil du så rette dem manuelt?
(det har jeg personligt ikke tid til blush )
Rabatstyring vil altid give kunden den samme % nedslag på salgsprisen.

Derfor er vores prisaftaler på erhvervskunder styret via Rabatstyring, hvor hver enkelt vare har fået tildelt en varerabatgruppe, efter hvor meget den kan "tåle" af rabat i %.

Vi som virksomhed har på denne måde RO i maven omkring at der ikke ligger særpriser der ikke er opdaterede mht prisstigningerne.
Men at kunderne altid har samme rabatstyring på de forskellige varerabatgrupper!

Jeg kunne bare ønske mig at;

Gøre brug af, at der er 2 felter med Salgspris og Vejl. Pris 
Dvs.:
Som det er pt. - bliver rabatstyring (rabatterne kunderne får på varene) trukket fra Salgspris
Som jeg ønsker - skulle der være mulighed for at "vælge" at ville have at rabatten via rabatstyring skal trækkes fra Vejl. Pris.
Salgspris kan man så bruge til f.eks privat salg (eller parres med webshop/variable priser) 

Kan dette lade sig gøre?

Prøv lige at test det rent praktisk!
Ser frem til at høre fra dig, efter du har set på det.

Hej igen.

Det er korrekt at særpriserne ikke opdateres og de manuelt skal opdateres - dette gøres nemmest ved at have dem i excel og der tillægge en procent og så importere dem igen i en ny særpris gruppe. Ja jeg indrømmer at det ikke er det bedste workflow.

Dit forslag er fint, men det vil kræve noget udvikling, det er ikke muligt som tingene fungerer nu.

Lige nu tager vi nogle beslutningerne ang. fremtidens retning for lager i e-conomic og jeg forventer at det falder på plads om en måned eller to og så vender jeg tilbage med et mere konkret svar hvad vi kan gøre i fremtiden. Så du vil høre fra mig igen.

Hej igen

Det vil jeg se frem til.

Håber virkelig at der vil blive prioriteret i High Flow retning wink med stabile opsætninger der følges ad.