Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Flere bankkonti til debitorindbetalinger

+3
Vi løber ofte i et behov for, at der på fakturaer til forskellige kundegrupper skal benyttes forskellige bankkonti til indbetalinger. (afdelinger, lande eller anden opdeling). Dette har vi kunnet løse ved at lave forskellige faktura-layouts, der knyttes til kundegrupperne. I faktura-layout kan man jo så overskrive felterne [FirmaBankRegNr] og [FirmaBankKontoNr] med det faktiske nummer, der skal benyttes. Alt sammen virker fint, bortset fra når man skal sende elektroniske fakturaer. Her tages vel altid værdien fra bankoplysningsfelterne i Stamoplysninger.

I har gennem de seneste år gjort meget for at få brugere til at benytte elektronisk fakturering (og anden automatisering). Jeg vil derfor foreslå at I kigger på håndtering af ovenstående - der må være mange, som har denne udfordring (specielt ift. valutakonti).

Det er naturligvis muligt, at jeg har overset en måde at håndtere det på, men i så tilfælde hører jeg gerne om det.
i Forslag » Salg af (190 points)
opdateret af 🔒

1 Svar

Hej yesbor,

Tak for din forslag.

Vi bevæger os mod en tid, hvor de elektroniske fakturaer bliver mere og mere almindeligt. Oplevelsen for os er for nu at vores kunder kan klare sig med én bankkonti. Det giver selvfølgelig stadigvæk mening, at med flere der omboarder til den elektroniske fakturering, at være omstillingsparat til de brugere der har behov for flere bankkonti.

Jeg vil undersøge om dette er noget er allerede kommet på tegnebrættet, eller om det skal foreslås som et ønske. En naturlig udvikling for at det vil blive muligt at skifte mellem konti, vil være når e-fakturering bliver aktuelt ud af landets grænser.

Du skriver også flere brugere støder på udfordringen når man har flere valutakonti. EAN fakturering på nuværende tidspunkt er til kunder som er indenlandske. Så flertallet der fakturarer via. EAN vil være i valutaen DKK.

Forslag af 🔒 (12.1k points)
Jeg er med på at elektronisk fakturering pt. ikke er aktuelt til udlandet. Men vores primære behov har indtil nu også været salg fra afdelinger, der har hver sin bankkonto.

I det hele taget synes jeg ikke, at det er optimalt, at man skal justere direkte i layout, når evt. skifter bank.

Jeg afventer din tilbagemelding.
Hej igen,

Jeg har forhørt vores kære udviklere om hvordan de tog imod ønsket her. Vi var enige om at det var en relevant overvejelse at kigge på. Særligt når man arbejder imod at kunne fakturere på kryds og tværs af grænser.

Det eneste som holder prioritering tilbage er, vi er i tvivl om hvor mange der har brug for det nu og her.

Så jeg gør det, at jeg placerer dit forslag i vores Ønskebrønd, og på den måde kan man mærke temperaturen af om hvornår en evt. prioritering skal ske.
Hej Alexander

Jeg kan som bogholder for små/mellemstore virksomheder også stille mig bag dette forslag.
Jeg kan på stående fod sige at ca. 5 af mine kunder foretager salg både inden og uden for EU/DK, hvilket gør at det også har været nødvendigt for mig at oprette forskellige layouts alt efter hvor salget foregår. (Hvor jeg allerede har brugt ca. 1½ time på at snakke med jeres support omkring dette og andre ting)
Hej jesperr

Husk lige at give forslaget "en stemme" (thumbs up) - så bliver det måske prioriteret

er gjort. Tak for reminder wink

God weekend

Hej med jer,

Tak for feedback.

Jeg hører jer, og skriver det bag øret.

PEPPOL faktureringsløsningen er forhåbentligt ikke langt ud i fremtiden. Det vil give mulighed for at sende elektroniske fakturaer til udlandet, og en naturlig tilpasning, at give mulighed for at tilføjelse af flere bankkonti.