Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kopiering fra indscannede bilag

0
Jeg har tidligere foreslået, at man, som det tidligere var muligt, kunne kopiere tekst fra indscannede bilag og indsætte den i en kassekladde.

Selvom det tidligere var muligt, men særdeles brugbart, blev mit forslag afvist.

Alternativet er selvfølgelig, at vi brugere skal anvende modulet Smart Inbox. hvor de fleste data hentes automatisk. Men hvis man bruger Dimension, giver Smart Inbox ingen mening, hvis et bilag skal splittes på flere afdelinger, men uden fordelingsnøgle, samtidig med, at Smart Inbox kun scanner bilagets side 1, men ikke de efterfølgende sider.

Os, der anvender Dimension, har ingen gavn af Smart Inbox, men må bruge systemet "manuelt". Og derfor er der brug for at kunne kopiere data fra bilagene. Hvilket selvfølgelig også kan være nødvendigt selv med "Smart Inbox".

Jeg har seriøst testet "Smart Inbox", og uden at bruge at splitte på flere afdelinger, kom jeg frem til en effektivitet af "Smart Inbox" på 50%, hvor e-conomic siger, at effekten er 60%. Hvilket jeg heller ikke finder godt nok.

Så lad os få kopieringsmuligheden tilbage, så svært er det vel heller ikke at yde den kundeservice.

Men kopieringsforbudet er åbenbart totalt. Ville kopiere nærværende indlæg, inden jeg oprettede det, men det var heller ikke muligt.
i Spørgsmål » Bilagshåndtering af (26.5k points)

1 Svar

Hej Erik,

Tak for din forslag, som er relevant at tage en hånd om. Jeg er enig at muligheden for at kopiere fra et bilag, kan lette nogle arbejdsgange.

Mens du ventede på svar, så har vi været i dialog med vores udviklere. Forespørgslen gik på at kunne få kopieringsmuligheden tilbage. Den kattepine vi kom i var at vi sætter os mellem to stole.

Hvis man tilføjer funktionen til at kopiere vil man miste zoom funktion. Denne funktion vil også blive savnet af andre brugere.
Hvordan er din holdning til fx. at komprimere zoom funktionen, for at få muligheden til at kunne kopiere fra et bilag igen?

Spørgsmål af 🔒 (12.1k points)
Hej Alexander.

Tak for dit svar.

Vi skal lige være enige om definitionen af zoom funktionen. Det er den, der træder i kraft, når musen føres hen over bilaget, og så snart man fjerner musen, ophører zoom med at fungere. Dvs. det er en kort fornøjelse, og kun brugbar, når man står i Indbakken eller i en kategori.   

I det øjeblik, du vil bogføre et bilag, har du bilaget i bunden af skærmbilledet, og kan åbne det via forstørrelsesglasset, men ikke bruge zoom. Det er en fornuftig løsning, og det er her, jeg har brug for at kunne kopiere data.

For mig er zoom ikke et værktøj, jeg bruger særlig meget. Tværtimod er det ofte i vejen, hvis man skal bladre i Indbakken og kommer til at føre musen hen over et bilag. Så er det både forstyrrende og irriterende. Vil man f.eks. trække et bilag over i en Kategorimappe, skal man styre musen rimelig nøjagtig for ikke hele tiden at åbne et zoom-vindue. Og jo mindre skærm man arbejder med, jo sværere er det.

Derfor: Kan der ikke findes en løsning, hvor zoom virker i bilagsmapperne (Indbakke og kategoribakker) og hvor kopiering virker i forstørrelsesglasset, når der bogføres fra et bilag.

Som skrevet, jeg bruger stort set aldrig zoom, men var tidligere meget gladere for forstørrelsesglasset.

I øvrigt vil jeg igen gøre opmærksom på, at jeres manuelle sortering i Inbox kun virker, når man står i boxen. Når man vælger at bogføre fra boxen, er sorteringsrækkefølgen systembestemt. Det virker mærkeligt.

Hej Erik,

Beklager ventetiden som der har været på min tilbagekomst.

Defintionen af zoom funktionen er både når du holder musen over et bilag, og zoomer ind. Samt når du klikker på et bilag, og du zoomer yderligere ind.

I det øjeblik, du vil bogføre et bilag, har du bilaget i bunden af skærmbilledet, og kan åbne det via forstørrelsesglasset, men ikke bruge zoom. Det er en fornuftig løsning, og det er her, jeg har brug for at kunne kopiere data.

Skal det forstås at ønsket er at kunne kopiere under Regnskab > Kassekladde?

Jeg prøver at få overblik over hvordan du arbejder i e-conomic. 

Jeg går på ferie i næste uge, så i uge 17, hvis du har mulighed for at vi kan tale sammen, så vil jeg meget ringe dig op.