Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Forbedring af fakturering fra projektmodul

0

Fakturering fra projektmodulet lader efterhånden noget tilbage at ønske, og jeg må konstatere at de eksterne produkter, der i øvrigt fint kan integrere til e-conomic nu har overhalet det interne modul betragteligt. Der savnes bl.a. mere sofistikerede faktureringsmuligheder, hvor der f.eks. på ressourcer og opgaver kan tilknyttes specifikke varenumre til fakturering, således også rapportering og den faktiske faktura kan afspejle den ønskede fakturering. Det er simpelthen ikke tidssvarende, at der alene kan anvendes et varenummer på tværs af f.eks. alle timer der indgår i et projekt.Man kan selvklart selv sidde og ændre varenumre, men det udgør en stor risiko for at lave fejl, dels vil særpriser blive overskrevet af varelinjens pris, herudover skal man sidde manuelt og kopiere teksten for timeregistreringen igen og så snakker vi slet ikke om at det kan være et kæmpearbejde.

Ovenstående "mangler", gør at jeg ved løbende overvejer at skifte til et dedikeret sags- og tidsregistreringsværktøj, og jeg kender til flere kolleger der også anvender e-conomic, at de overvejer det samme. 

Herudover ville det være enormt rart, hvis nummerserier ikke kun var begrænset til numeriske værdier, særligt for sagsnumre er det meget sædvanligt at der i sagssystemer indgår en maske f.eks. som i vores, hvor vi bruger en maske der ser således ud Såå-####1, der f.eks. vises som S22-0887, og opgaver tilsvarende kan hedde f.eks. Tåå-######1, eksempelvis T22-010223, mange andre systemer tilsvarende e-conomic håndterer denne slags "masker" i nummerserier.    

Jeg håber meget I vil overveje at lade disse ting komme med i en senere release, da jeg grundlæggende er meget glad for at projektmodulet er direkte integreret i e-conomic. I er selvklart velkommen til at kontakte mig, hvis I har spørgsmål eller ønsker ovenstående yderligere uddybet :-)

Med venlig hilsen

John Stumpe

i Forslag » Projektstyring af (240 points)
Sikke da et genialt ønske. Det ser jeg også meget gerne implementeret.

Overfør gerne til jeres ønskebrønd :-)

1 Svar

Hej John og tak for dit indlæg

Først og fremmest er det vigtigste for mig, at du anvender lige præcis det produkt, der passer til dig. Om det er vores projekt eller en af vores partnere er ikke vigtigt. Det vigtige er, at du får sat en løsning sammen, der passer lige præcis til dig.

For at svare konkret på dine forslag, så har vi mulighed for at medregne varenumre direkte på projektet via funktionen 'medregn i projekt'. Jeg har en lille forklaring af det her: https://www.e-conomic.dk/support/artikler/medregn-dine-fakturalinjer-paa-projektkortet

Om det løser din første udfordring er jeg ikke helt sikker på, men det er mit bedste bud. 

I forhold til nummerserie, så er det ikke et forslag jeg har hørt ret meget til i projekt, men jeg holder lige øje med det i fremtiden og ser på, hvorvidt andre brugere ønsker sig dette og hvis det er tilfældet, så vil jeg prøve at forhøre mig hos en udvikler omkring mulighederne for en ændring.

Rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hej Jesper,

Tak for dit svar :-)

Først og fremmest, så er det du foreslår ikke noget der bringer mig videre, men det gav mig dog en idé ift. en kunde, hvor jeg har rådgivet dem ift. håndtering af deres projekter, så tak for det :-)

I forhold til din kommentar ift. om jeg bruger jeres eller en partners modul, så er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg skal læse dette. Jeg har i sagens natur en del data og opsætninger i min e-conomic, idet jeg har brugt dette modul igennem mange år, og jeg ønsker selvklart at sikre den investering videst muligt. Af dit svar kunne jeg dog tolke det sådan, at vi måske ikke har et interessefællesskab på dette område? Jeg håber jeg misforstår, men det kunne for mig lyde som om I ikke er interesseret i at videreudvikle på projektmodulet, således kunderne fortsat oplever at man kan vokse med- og løbende forbedre sine processer, via e-conomics funktionalitet?

Da jeg i et andet af mine selskaber overvejer, at indføre projektmodulet, vil jeg meget gerne vide om jeg risikerer at spilde tiden, hvis I egentlig er på vej til at udfase projektmodulet?

Med venlig hilsen

John Stumpe

Hej igen og tak for dit svar

Super fint du kunne bruge det på en anden kunde! 

Min mål var slet ikke, at du ikke skulle bruge vores projektmodul. Der var for at understrege, at det vigtigste for mig er, at du finder den bedste løsning. 

Vi har alle ambitioner om at forbedre vores produkt og det gælder hele produktet. Vi har forskellige fokusområder som løbende skiftes og det ærlige svar her, at projektmodulet ikke er tildelt et ekstra fokus, men vi laver løbende forbedringer netop på baggrund af de forslag som kommer fra jer brugere her på forum. Så forbedringer sker på hele applikationen. Også på projekt, men det er en vurdering vi laver ud fra alle de forslag vi får. Derfor er der ingen garantier for forbedringer, men omvendt er projektmodulet heller ikke udelukket som en ting, der ikke udvikles. Vi har løbende over de sidste par år lavet forbedringer på projektmodulet. 

Om det hjælper dig med dit nuværende problem er ikke sikkert, men jeg vil gerne understrege, at vi på baggrund af feedback udvikler hele produktet. Også projekt. 

Rigtig god weekend smiley