Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Send fakturaer forskudt

+4
Det er dejligt, når man har lavt sin bogføring. Det er derimod surt, når man skal huske at få den lavet. Jeg opretter typisk fakturaer for mit arbejde, når der er et hul i min kalender. Men jeg savner en funktion, hvor jeg kan oprette fakturaer med forskudt afsendelse. Altså hvor jeg kan lave en her stribe klar til afsendelse – fx på sidste dag i måneden – men sætte dem til afsendelse med det samme. For når det bliver sidste dag i måneden, har jeg måske travlt med mine kerneydelser som konsulent. Det undrer mig faktisk, at funktionen ikke findes. Jeg er sikker på, den vil lette arbejdet for mange, der arbejder som jeg. Håber I vil handle på dette ønske og gerne hurtigt :-)
i Forslag » Salg af (160 points)
status opdateret af 🔒

2 Svar

hej Victoria

Tak for dit input.

Når du siger at du vil have dine fakturaer afsendt sidst på måneden, mener du så automatisk? 

For du har allerede nu mulighed for at lave fakturaerne løbende så de ligger i Igangværende faktura og så kan du markere og sende dem alle sidst på måneden. Du skal blot være være opmærksom på om du vil bevare den oprindelige fakturadato eller afsende dem alle med dags dato eller en dato du vælger.

Så du kan både bogføre og sende dem sidst på måneden eller i starten af næsten måned og evt. tilbagedatere til 31.

Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej

Nej - det er ikke denne funktion jeg savner. Det er jeg med på.

Jeg savner, at man kan gøre fakturaerne klar, men sætte dem til automatisk afsendelse på en given dag.

Gerne med mulighed for at datoen altid synkroniseres med afsendelsesdato (hvis man skulle glemme at fremskrive denne til afsendelsestidspunkt).

Jeg tror, der er MANGE, der som jeg kunne have gavn af dette.

Tak
Det er absolut et fint forslag og jeg vil gerne give det en chance i Ønskebrønden, så vi kan se hvad input er fra andre brugere.

Jeg vil dog også gerne have afklaret fra dig hvad grunden er til at du ikke sender fakturaen når den er klar, men venter til den sidste i måneden? For det ville jo løse udfordringen blot at trykke send når du alligevel sidder og laver fakturaen.
Det lyder som en genial idé. Jeg har også en stak skabeloner som ligger klar på en given dato og venter på, at jeg trykker send, men kunne man nu vælge en afsendelsesdato samtidig med oprettelsen, så er det ude af verden. Så kunne fakturaerne ligge i en "udbakke" eller lignende dog stadig med mulighed for at rette frem til afsendelsesdagen.

Det er en funktion ligesom ved bankbetalinger - du kan vælge at betale hurtigst muligt eller ude i fremtiden på en given forfaldsdato. OG så ligger betalingen i udbakken til den aktuelle dag, med mulighed for rettelse eller sletning helt frem til dagen.

Hvis man sender fakturaen for tidligt, så drukner den ofte i kundens mails og glemmes desværre. Derfor kunne det være rart med en udskydelsesdato.

Hej Victoria 

Vi går løbende de forslag vi har liggende gennem og tager en vurdering af, hvilke vi fortsat skal have liggende som potentielle udviklingsforslag til fremtiden. 

Vi er så heldige, at vi løbende får rigtig mange gode forslag, hvilket betyder, at vi også må vælge nogle fra. 
I dit tilælde betyder det, at vi har valgt at fokusere på andre forslag til fremtiden og du derfor ikke skal forvente, at dit forslag bliver implementeret. 

Mit forslag til dig vil være at give dine kunder længere betalingsbetingelser, så du kan afsende fakturaen i det du laver den. På den måde skal din betale samme dag og du kan få sendt dem afsted, når det passer dig. 

Rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)