Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Automatisk afstemning i den ene side i bankafstemningsmodulet

0
Hej!

Jeg har opsat en tilgodehavendekonto som beholdningskonto på en kassekladde for at kunne benytte bankafstemningsmodulet til afstemning.

Der kommer selvfølgelig kun posteringer i venstre side i modulet. Hvis man kunne vælge automatisk afstemning selvom der kun er posteringer i den ene side, ville det lette arbejdet betydeligt, så man ikke manuelt skal vælge og godkende.

Med venlig hilsen

Julie Cochrane
i Forslag » Salg af (160 points)

1 Svar

Hej Julie

Først og fremmest er super fedt du har 'snydt' og fundet alternative løsninger på dine udfordringer. 
Jeg forstår godt, hvad du gerne vil med tilgodehavender her. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvad ideen er i at bruge bankafstemingen. 

I forhold til afstemning af tilgodehavender, så vil jeg rigtig gerne høre, hvorfor du anvender bankafstemningen til dette? Uden at kende jeres arbejdsgange, så vil jeg normalt kigge mod debitorstyring for at holde styr på mine tilgodehavender. Derfor vil jeg høre, hvorfor du har valgt ikke at gøre det? 
Hvis du er i tvivl om, hvad jeg mener, så spørger du bare ind smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper!

Tak for dit svar  Helt specifikt er det for at holde styr på indbetalinger fra websalg, hvor kunderne ikke oprettes individuelt, som som en "samlet" websalgs-kunde (integration via IEX). Det var en af dine flinke kolleger der foreslog at bruge banksafstemningsmodulet på den måde (alternativt virker Excel selvfølgelig også, men vi synes det er rart at have al bogføringen samlet i programmet). Hvis der er en smartere måde at styre det på, er vi meget lydhør. Det fungerer sådan set okay at bruge bankafstemningsmodulet, bortset fra "afstem automatisk"-funktionen.

Med venlig hilsen

Julie Cochrane

Hej Julie 

Jeg kan godt se udfordringen i forhold til at oprette salget samlet. Hvis det var delt ud per kunde, så ville det kunne styres med ud fra kunden. Så vil hver kunde få deres eget salg oprettet med tilhørende betaling, når den bliver modtaget. Det kan sættes op til at køre helt automatisk, så selve afstemningen vil fungere, men det er selvfølgelig en anden opsætning, som der skal tages højde for. 

Det er selvfølgelig lidt noget andet når du afstemmer ud fra beholdningskontoen i stedet, men hvis du have det fulde overblik, så vil jeg kigge mod debitorstyring og så afstemme hver kunde med deres salg. 
På den måde vil du også kunne holde bedre styr på dine kunder og salg til dem, så du kan se noget omsætningsstatistik på de enkelte kunder. Hvad man ønsker at se her er lidt forskelligt, men det vil kunne give dig mere indsigt i dine salg.
Hvis du vil høre mere om dette, så vil jeg anbefale dig at snakke både med IEX og vores support, så kan du få begge sider med og se på, hvordan det skal sættes op.

Rigtig god dag smiley