Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Betalingstyper leverandør

0

Hej

Jeg bruger smart boks til de fleste af mine fakturaer. Vi har 8 meget store leverandøre der står for 80 til 90 % af vore leverancer. Vi har en betalings aftale med dem på løbende mrd + x antal dage.

Jeg vil meget gerne lave dem med betalingstype ingen, da jeg laver en samlet betaling pr. mrd. Problemet er at 4 af de leverandører vi får faktura stadig har deres fi kode til at stå i fakturaen. Det vil sige at ved hver indlæst faktura skal jeg ændre betalingstype til ingen.

Jeg blev rigtig glad da jeg fandt ud af at man kunne ignorer betalingstypen fra dokument ved at sætte kryds ignorer betalingsoplysninger fra dokument

inde under leverandøren. Det kan man så bare ikke når betalingstypen er ingen. Vil i godt ændre det eller oprette ny betalingstype der hedder  kontoudtog, som virker lige sådan, hvor man får mulighed for at ignorer betalingen.frownwink

Det vil hjælpe mig meget i hverdagen.

i Forslag » Salg af (280 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Hanne og tak for dit forslag

Jeg forstår godt hvad du gerne vil her. Tanken med funktionen har været, at man fast kunne bestemme en betalingstype til den enkelte faktura og det er selvfølgelig ikke tilfældet hos dig, hvor du betaler fakturaerne samlet under et kontoudtog. Det er i hvert fald sådan jeg forstår dit forslag. Bare for at være helt sikker, så vil jeg lige høre om jeg har forstået det rigtig. Hvordan bliver betalingerne i sidste ende samlet og betalt, hvis de altså samles? 

Jeg ser frem til at høre fra dig smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Ja jeg laver posteringer på fakturaerne for disse leverandører i smart indboks. I hver start af måned modtager jeg kontoudtog fra disse leverandører. Betalingen laver jeg så jævnfør denne kontoudtog i daglig som leverandørbetaling. Det vil sige at jeg afstemmer de forfaldne fakturaer med kontoudtog.

Jeg ved at jeg kan køre posteringen af betalingen på disse fakturaer samtidig med posteingen. Jeg ved jeg kan sortere i betalinger for at finde for de enkelte leverandøreren  og kun lave betaling. Der vil bare komme til at ligge manger posteringer her. Ikke mindst fordi vi er en sæson virksomhed med stor forsalgskøb og derfor vil der i perioder være mange fakturaer der ikke skal betales kontinuerlig.

Jeg bruger betalinger til de enkeltstående betalinger fra mange andre leverandører der forfalder løbende. Jeg er bange for at jeg vil overse disse blandt alle andre betalingsposteringer.

Det er kun for at kunne slippe for at sætte betalingstyper til ingen på de fakturaer der er forfaldne via kontoudtog. Men som tidligere nævnt er det en stor del af vore fakturaer. Så please hjælp mig.

med venlig hilsen

Hanne
Selvom vi har 4 leverandører hvor vi har en fast fi kort nummer som vi betaler ind til 1 gang i måneden via leverandørbetalinger i daglig, kan jeg ikke overfører dem via betalinger da det kun er bankoverførsler og iban jeg kan kombinere til en betaling.

Hej Hanne 

Mange tak for at følge op. 

I forhold til at kombinere betalinger, så er det muligt at kombinere bank og IBAN som du også selv nævner. Det er ikke muligt at kombinere FI, da disse har hver deres betalingsreference. Det lyder dog som i har et fast FI nummer hos leverandøren og i de tilfælde er referencen den samme.

Jeg tager dit forslag med videre i vores kategori forslag vi overvejer og herfra vil jeg løbende tage en vurdering af, hvor mange brugere, der også ønsker samme mulighed som dig. Hvis der er stor efterspørgsel efter det, så kan det være noget vi går videre med og omvendt, hvis efterspørgslen ikke er lige så stor som på andre forslag, så vil vi ikke gå videre med det. 

For nu kan jeg ikke love det ene eller andet, men hvis jeg oplever stor efterspørgsel i fremtiden og derfor arbejder videre med det, så vil jeg du høre fra mig. 

Rigtig god dag smiley