Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Beholdningskonti i kassekladden

0
Jeg savner tit flere beholdningskonti i toppen af kassekladden. Gerne 8-10 stykker og så mangler jeg, at man kan vælge kontoens valuta, som andre regnskabsprogrammer kan, så man kan se om kontoen stemmer direkte i kassekladden i stedet for at skulle ud og lave kontospecifikationer.
i Forslag » Bogføring af (140 points)

1 Svar

Hej kingo :-)

Tak for at du vælger at bidrage hermed med de mangler du har.

Kan du sætte mig i jeres arbejdsgang som gør at 8-10 beholdningskonti er nødvendige?

Grundlæggende har tanken været, at man skal kunne følge op til tre banker i de enkelte kladder, så man kan være ajour. Har I 10 banker I følger, eller anvender I beholdningskonti på anden vis?

Din anden udfordring med valuta - så har vi tænkt i løsninger, og se om man kunne låse det til en valuta. Den problemstilling vi ser er, at alt bliver omregnet i grundvaluta. Isolerer man udelukkende til en valuta på en beholdningskonto, så skal man i hvert fald være opmærksom på at, kontoen udelukkende viser i den valuta der er fastlåst. Så er der også postereret i fx. DKK, på en USD konto, så vil disse ikke ses i oversigten.

Hvordan har din forestilling været mht. på visning i valuta?

Ser frem til at høre fra dig igen.

Rigtig god dag !

Forslag af 🔒 (12.1k points)
Jeg har kunder, som har op til 6 bankkonti i DKK. Jeg har også kunder, som har op til 6 valutakonti i banken. Et MasterCard har også sin egen konto.

Jeg bruger også beholdningskontiene til mellemregninger, lån, skyldige poster samt tilgodehavender på forskellige kort.

Kassekladden skal kun vise saldoen i valuta på f.eks. en konto i EUR. Jeg kan ikke afstemme en EUR konto, hvor saldoen vises i DKK. Kursregulerer man værdien i DKK, skal den ikke vises eller påvirke saldoen i EUR.
Hej igen kingo,

Jeg forstår dit ønske.

Det er en to-delt udfordring, hvor man ønsker mange beholdnigskonti i kassekladde visningen, og hvor en valuta kan fastholdes til andet en grundvaluta på disse beholdningskonti.

Begge er mulige at udvikle. Spørgsmålet er mere om prioritering. Vi modtager en del forslag, som flere efterspørger, og det er lidt af en populalites konkurrence, hvor de mest eftertragtet kommer forrest i køen.

Vi lader dit forslag ligge her for nu, og ser om der er flere bruger som måtte støde på samme udfordring. Jo flere, jo mere giver det mening at kigge på en løsning.

Rigtig god dag.