Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Skabeloner / Projektnummer

0
Jeg har et ønske om, at under opsætningen af et nyt projekt, at jeg kan sætte en standard skabelon pr. medarbejder der har tilgang. Vi har ofte delt arbejdet ud pr. kunde og skabeloner uddelt pr. kunde, så hvis min medarbarbejder havde en standard skabelon tilkoblet, sparede han tid i opsætningen, men vi sparer også tid hvis vi glemmer at sætte standard opsætningen op på kunden, da det har en konsekvens ift. salgspriser mm.

Derudover er jeg stadigvæk meget frustreret over, at vi ikke kan bruge automatisk nummerforslag fordi vi har lukket nogle numre i 2021 der er højere end det nummer vi er ved nu. Kan vi ikke bare få de numre fjernet, eller selv justerer fra hvor serien starter fra, ligesom man kan med i kladderne? Jeg kan se mange forslår genåbning af projekter - det vil nok også være behjælpeligt her. Men for mig vil jeg bare gerne have dem fjernet helt, så de ikke har indflydelse på det næste nummer i serien.
i Forslag » Projektstyring af (330 points)

1 Svar

Hej Rasmus,

Tak for dine forslag. Et lille ønske herfra er, at du næste gang gerne må dele dem op til hvert sit opslag. Det vil hjælpe andre brugere at kunne ytre sig (like) om dine forslag, og give en større gennemsigtighed.

Det kunne være dejligt, hvis du kunne uddybe hvad denne standard skabelon skal være dækkende over på en medarbejder. Jeg har et forudsigelser, men vil gerne høre hvad der er vigtigt for jer. Formålet som jeg forstår er, at I gerne vil gradere jer, i de tilfælde hvor en salgspris fx. er glemt. Korrekt?

Nummerserien i e-conomic, fungerer som udgangspunkt, at det er fortløbende fra det højeste nummer. Jeg kan se at det er uhensigtmæssigt for dig, når nummerserien er blevet forskudt. Jeg må erkende, at jeg ikke er helt sikker på hvordan I anvender nummerserien. Hvis I alligevel vælger at den skal være fortløbende, hvilken betydning har det for jer, om den er fortløbende fra nummer xxx, eller nummer xxxx?

Slet af numre giver ikke mening, da dette nummer påføres på fakturaer, og derfor skal det være muligt at finde projektet nemt igen. Og nulstille en nummerserie, går imod det princip vi har valgt at nummerserien skal følge. Du har ret i, at genåbning af projektet vil potentielt set kunne løse din udfordring, og det er også her jeg ser løsning skal foregå. 

Du skal være mere end velkommen til at afgive en stemme til forslaget her. Desværre har trådstarten ikke reageret på opslaget. Måske har du et godt modsvar til Christian Estrup, så er du mere end velkommen til at byde ind ! 


Forslag af 🔒 (12.1k points)
Hej Alexander.

Ja grunden til at jeg egentlig lige fremhævede det med projekter, er at jeg synes det er blevet ignoreret for meget. Jeg synes der er potentiale til en forbedring der frustrere os ret meget, på grund af 5 lukkede numre, hvor vi ikke har faktureret på. Jeg synes der er en væsentlig forskel på om vi nævner overfor vores leverandører at påskrive XXXX i stedet for XXXXXX - faktisk er det højeste lukkede nummer 999902 så det bliver snart et ciffer mere hvis vi altså havde forsat den serie. Men det er noget lettere at huske 4, måske 5 cifre. I mit tilfælde har det altså ikke rigtig en betydning at de numre blev fjernet på vores konto. Det er den største fejl jeg har begået som nybegynder i systemet i 2020 og som jeg altså ikke helt kan slippe af med igen. Jeg overvejede endda om at jeg skulle have et helt ny frisk Economic-bruger i 2020 da jeg godt kunne forudse problemet, men har nu altså forsat i 2 år med manuel indtastning og hvor der alligevel kan forekomme at vi lidt må gætte os til det næste nummer i serien hvis nye numre er lukket.

Havde jeg bare kunne sige til systemet, start fra XXXX fra nu af, så var problemet løst.

Havde jeg bare kunne slette de 5 projekter, så var problemet løst,

Havde jeg bare kunne genåbne projekterne og rette numrene, så var problemet løst.

Havde vi bare kunne flytte alt data over på en ny Economic-bruger og ikke importerer de 5 projekter, så var problemet løst.

Men ingen af tingene er desværre muligt til stor frustration for mig men som jeg kan se også for andre.

Og jeg har liket opslaget du refererer til, men vil da gerne give en kommentar derinde. Egentlig er jeg lidt modstander af at den der får flest likes bliver set. For jeg kunne vel bare bede venner og de nærmeste om hjælp hertil.

Mht. skabeloner, Så er vi 3 medarbejdere der bruger Economic, men når jeg vælger en standard skabelon for et nyt projekt, så slår det igennem på alle 3 brugere. Hvis skabelonen var bestemt af hvilken bruger der var logget ind, så kunne jeg have en standard skabelon på til mine kunder, der ofte kører til en pris, og de andre kunne have deres skabeloner og så fremdeles.

Med venlig hilsen

Rasmus Meineche
Hej Rasmus,

Beklager mit sene udspil.

Jeg kan begribe hvor stor frustration det måtte have skabt for dig. Du har absolut ret i at Projekt-modul er et sted, hvor potentialet til forbedring er stort. Men det er også et modul, som ikke bliver brugt af mange.

Jeg holder fast i at den potentielle løsning, der har en realistisk tidshorisont, og den som kan bl.a. løse din konflikt er, at få lov til at genåbne et projekt.

Vores like-system, er det eneste redskab vi har på vores nuværende Forum. Det er ikke det eneste parameter vi vurderer på - dog er det en god måde at mærke stemningen af.

Ift. skabeloner, så er det måske også måden I arbejder på nu; kan en workaround som at de respektive brugere opretter egne skabeloner løse jeres udfordring?
Hej.

Det overrasker mig faktisk en lille smule, at projektmodulet ikke benyttes af flere. Vi er jo generelt glade for det. Ift. skabeloner, så kan vi se imellem fingre med det. Måske smider jeg det i ønskebrønden i et opslag for sig senere.

Men denne sag med numre vil forblive et stort problem for os, og åbenbart også flere. Jeg er ligeglad med om de så bare smides langt væk de her numre, hvis jeg kunne få mit nummerorden til at køre igen.

Der er ikke meget aktivitet på det andet opslag der minder om, selvom jeg også har kommenteret på det.