Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Hente posteringer

0
I REST API ville det være virkeligt godt med f.eks. "/accounts/:accountNumber/entries" endpoint. F.eks. skal man i princippet sende mange requests for at hente alle åbne debitor-poster, eller lignende. Man ved jo ikke hvilke regnskabsår der kan tænkes at være poster, der skal med.

Desuden ville en "lastUpdated" property på Entries også være virkeligt godt, og effektivt til optimering. Så kan integrationer hente posteringer for alle år, men nøjes med dem der er ændret siden sidst der blev hentet (f.eks både nye posteringer oprettet, og f.eks. det åbne rest-beløb på posteringen der kan være ændret).
i Forslag » Integrationer og apps af (200 points)

1 Svar

Hej, 

Tak for dit forslag.

Jeg har været i dialog med vores udvikler, som har noget mere større forståelse for API end den jeg råder over.

"lastUpdated" ville kræve en stor ændring da det ville kræve både ændringer i e-conomic og i API.

Grunden til at vi ikke har det endpoint som du beder om er fordi det er for ineffektivt at skulle hente alle posteringer der nogensinde er bogført på den givne konto. Lige pt. kan man hente postering ud for hvert regnskabsår, og hvor ofte har du behov for at arbejde i mere end det nuværende og sidste regnskabsår.

Vi kommer ikke til at ændre på API'et for nu - i hvert fald ikke ift. det som er blevet foreslået her.

Rigtig god dag.


Forslag af 🔒 (12.1k points)
Ok, tak for svar.

Tænkte bare at de predikater man sender med ind ("filter") kan begrænse forespørgslen. F.eks. til en bestemt kunde.

Vi har i praksis åbne poster for nogen (få) kunder, der går flere år tilbage i tiden. Så hver gang vi skal hente åbne poster for en kunde er vi nødt til at sende 4 forespørgsler for 4 regnskabsår. Og dermed skubber I jo bare jeres komplksitet, over på API-brugeren :) Og måske kommer den dag hvor der er poster i 5 regnskabsår - hvem ved :)

Fair nok at I ikke vil prioritere det. Jeg ville også bare lige pege på at det kunne være en meget nyttig funktion/endpoint.
Jeg ser din udfordring, og hører dig. Tak for at give mig indsigt i udfordringen.

Min forståelse er, at det ikke bliver prioriteret, fordi det påvirker en meget lille andel af brugerne, og ændringen er forholdvis kompliceret at gennemføre.

Selvom det ikke vil blive prioriteret, så skal du have tak for input. Håber ikke at det vil holde dig fra, at skrive ind igen, hvis du har flere forslag.

Hej igen, en lille opfølger.

Alt udvikling på vores SOAP og REST api er blevet stoppet, da vores fokus er på vores nye OpenAPI, da dette er mere skalerbart og flexibelt.


Du kan se vores roadmap her.

Spændende :) Nogen bud på hvornår der kommer noget af det nye API der kan bruges? Roadmap er jo for 2021 og ret udetaljeret :)

Hej igen,

Det nye API er faktisk allerede klar til blive taget i brug, dog arbejder vi fortsat på at eksponere flere funktioner. Det er på nuværende tidspunkt kun projekt modulet, det er ikke 100% færdiggjort endnu. Vores roadmap er ajour, og der burde stå at dette roadmap er gældende fra 2021. Det vil være gældende for dette år også :-)

Spændende. Jeg glæder mig til en udmelding, så :)