Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bankafstemning - Mindre differencer

0
Jeg mangler en mulighed for at oprette en kladdepostering der kan få mine posteringer til at matche når der er mindre differencer. Dette kunne opstå eks når jeg har sendt en betaling til banken i en udenlandsk valuta og dette er ført i Economic med een kurs og banken har trukket med en lidt anden kurs. I dag må jeg gå til kladden for at lave en postering der matcher forskellen og så gå tilbage for nu at kunne matche det. Det kunne simplificieres ved at når jeg har matchet to linjer i afstemningen, at jeg så med den difference der er har mulighed for direkte at lave en ny postering der sender forskellen til eks tab på valuta eller lignende. Mange systemer (Xero og Quickbooks eks.) kan dette og det er virkelig brugbart. Der er masser af grunde til at der kan opstå små differencer på betalinger og med den foreslåede funktionalitet sparer I jeres kunder nogle klik og noget tid.

Håber det er noget I kan se på.
i Forslag » Bank af (310 points)
Hej Kasper

Hvis jeg var dig, så ville jeg læse "brugsanvisningen" - e-copedia. Så behøver du ikke skifte til Xero eller Quickbooks, men beholde et langt bedre ERP-system.

mvh
Finn
e-consultic.dk
Tak Finn

Har du noget direkte anvendeligt ? Gerne et link eksempelvis

Hej Kasper

Det er præcis nedenstående vejledning, jeg hentyder til.

Når du betaler din leverandør, skal du anvende den kurs, som banken har anvendt, Kursen er forskellig for den kurs e-conomic anvender, idet banken  beregner sig en kurs-margin, som betaling for deres ulejlighed.
Du skal lige holde ører og øjne åbne, når du taster de første gange. Tjek en ekstra gang beløb i valuta, kurs og faktura, der skal udlignes. e-conomic er lidt uhåndterlig her. Der kan let gå ged i det, hvis betalingen er overført fra bankafstemningen!!!!! Tjek en gang til!
Bemærk endvidere, at du kun kan udligne ved samme valuta (det vil sige sige leverandørfakturaen og -betalingen skal have samme valutakode) . Når du trykker "Bogfør" bliver systemposteringen "Kursdifference" automatisk bogført på de valgte relevante konti. 

mvh
Finn
e-consultic.dk

1 Svar

Hej Kasper

Skal det forstås på den måde at du har bogført betalingen før du afstemmer banken? Så du fx. har bogført din leverandørbetaling med dagskursen og så har banken taget en anden kurs og derfor opstår der en difference?

Jeg kan godt se udfordringen, jeg tvivler dog på at løsningen bliver at vi åbner for muligheden at lave posteringer direkte fra bankafstemningen, men vi må se hvad fremtiden bringer.

Jeg skal nok have din udfordring i tanke og dele dit feedback med teamet der arbejder med forbedringer til bankafstemningen.

Jeg er heller ikke helt sikker på hvilken guide Finn tænker på  - mit bedste bud er guiden til at oprette betalinger i anden valuta. Når det kommer til valutaposteringer, er det altid en fordel at vente med at bogføre dem til de er hævet i banken og man kender den aktuelle kurs.

Forslag af 🔒 (55.9k points)