Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




IF statements i layout eller nyt dynamisk felt til BetalingsDage

+3

Jeg har nogle betalingsbetingelser som bruges når kunden betaler straks:

  • Kontant
  • MobilePay

... og så har jeg lidt kreditmuligheder til erhvervskunder:

  • Netto 8 dage
  • Netto 30 dage

Men jeg oplever ofte at når der sendes en faktura, typisk til et lidt større firma, så læser bogholderiet ikke at der med småt i bunden står "Betalingsbetingelser: Kontant" eller ved ikke at det betyder at kunden har betalt. Så kommer der en overførsel, og så skal man til at returnere den dobbelte betaling, og det er noget værre bøvl.

Jeg ville rigtig gerne kunne sætte et stort "BETALT" stempel på fakturaen, når der er valgt betalingsbetingelser uden kredit-dage, eller ændre overskriften fra "Faktura" til "Kvittering". Det kunne man ved at indføre nye if-koder:

{if [BetalingsBetingelser] = "Kontant"}BETALT{/if}

... eller, måske en del lettere men på bekostning af fleksibilitet, ved at indføre et nyt dynamisk felt [BetalingsDage], som indeholder værdien "Dage" fra betalingsbetingelserne:

{ifnotdef-BetalingsDage}BETALT{/ifnotdef-BetalingsDage}

Jeg håber det er noget I kunne tænke jer at arbejde med, i den ene eller anden form. Sidstnævnte burde være ret nem, men vil betyde vildt meget for mig.

God arbejdslyst,
Martin

i Forslag » Salg af (260 points)
opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Martin,

Tak for dit forslag du er kommet med. 

Hvis jeg forstår dig ret, så mangler du en løsning, til at kunne indikere at fakturaen er betalt for kunden. Du nævner desværre ikke helt konkret hvilke scenarier det drejer sig om. Det må du gerne supplere med hvordan arbejdsgangen er, så jeg har bedre indsigt i hvilken udfordring du har.

På sin vis, så findes løsningen du mangler allerede. I og med der er tale om en tilpasning i skrivelsen, og intet systemteknisk, så vil man kunne rette layoutet til. Fx. kan man skrive BETALT på fakturaen, og fjerne bankoplysninger fra fakturaen. Så kan man gradere sig selv imod de kunder alligevel forsøger at betale :-)

Hvis du er interesseret i at høre nærmere om denne løsning, så tag fat i vores support, og vi vil få hjulpet dig.

Du er meget velkommen til at supplere til, så jeg forstår hele omfanget af din arbejdsgang. Så har jeg den samme indsigt i problemstilling som du ! 

God arbejdslyst til dig også ! 


Forslag af 🔒 (12.1k points)
Tak for dit svar Alexander.

Jeg er helt med på at jeg kan oprette et ekstra faktura-layout, der indeholder en "BETALT" tekst, men så vil jeg både skulle vælge betalingsbetingelser og faktura layout, og i en butik som min med mange hurtige ekspeditioner, vil det føre til fejl og forglemmelser.

Derfor søger jeg en mulighed for, i faktura-layoutet, at få afspejlet i stor tydelig tekst når fakturaen har en betalingsbetingelse som er betalt ved bogføring (betalingsbetingelses type = "Betalt kontant") uden at det medfører ekstra klik.

Mvh. Martin
Hej igen Martin,

Beklager min sene udmelding. Der er mange henvendelser på vores forum i øjeblikket, så det er desværre ikke alle vi får svaret i god tid.

Jeg er enig, at det kan gøres endnu smartere, og dermed gradere jer fra at begå fejl.

Dit forslag kommer i vores Ønskebrønd, og der mærker vi temperaturen om andre også har samme behov for tilføjelsen af funktionen. Jeg kan ikke love at det er noget vi i sidste ende går videre med, men vi giver det et skud.

Jeg håber at du får dig en dejlig dag :-)
Rigtig dejligt at høre at det tages op til overvejelse! Tak for jeres fortsatte udvikling af et fedt system.