Vi har i dag oplevet, at fakturalinjer, som sendes ind til economic med enhedspriser på 0,001 Euro uden advarsel afrundes til 0,00 - med det resultat, at der oprettes en nul-faktura. For at fakturere nogle af vores kunder, har vi behov for at kunne benytte flere end 2 decimaler (i dette tilfælde 3 decimaler).
Vi sender alle fakturalinjer ind i e-conomic via jeres API - og kun ved et tilfælde opdagede vi, at e-conomic afrunder 0,001 til 0,00 - og dermed kunne vi have gået glip af en faktura på flere tusinde Euro i dag. Vi kan i øvrigt manuelt indtaste en enhedspris på 0,001 ved redigering af en fakturalinje, og jeres løsning beregner herefter linje-totalen, men når der trykkes "gem", så gemmer den det indtastede med enhedprisen 0,00 og dermed fakturalinje-total på 0,00.
Vi får at vide, at man har besluttet ikke at imødekommende lignende forespørgsler fra andre af jeres kunder, og vi er blevet anbefalet, at finde et andet faktureringssystem end e-conomic, idet I ikke kan og vil imødekomme vores forespørgsel.
Inden vi skifter leverandør, vil jeg meget gerne give jer en chance for at genoverveje at imødekomme vores (og andre kunders) behov for at understøtte mere end 2 decimaler. Funktionaliteten kan eventuelt oprettes som en "setting", således at de kunder, som ikke har dette behov på ingen møde berøres af den nye funktionalitet. I vil også software udviklingsmæssigt kunne udvikle funktionaliteten, uden at det påvirker tidligere indtastninger og tidligere årsrapporter, etc.
Jeg har undersøgt flere andre platforme, som understøtter op mod 10 decimaler (Eksempelvis Uniconta), og jeg finder det bekymrende og ærgerligt, at I ikke tager vores og andre kunders behov på dette område alvorligt.
Jeg har brug for, at I revurderer jeres holdning til emnet, og hvis I fastholder ikke at ville udvikle muligheden, ser jeg frem til at høre jeres saglige argumentation for totalt at afvise at efterkomme behovet.
Vi ser frem til at høre fra jer.