Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Forkert forfaldsdato i Smart Inbox.

+2

Der er en del af mine kunder's leverandører, der ikke sætter forfaldsdato på deres fakturaer, men kun betalingsbetingelserne. Det har jeg altid synes var irriterende, også før jeg brugte Smart Inbox, men det er jo ikke noget, jeg kan ændre. Da jeg bogførte fakturaerne via kassekladden, var det ikke et stort problem, for der regnede den jo selv forfaldsdatoen ud, efter hvad der var oprettet på leverandøren. Men når jeg nu er begyndt at bruge Smart Inbox og bogfører fakturaerne der, så sætter den bare fakturadatoen ind som forfaldsdato, hvis den ikke kan aflæse forfaldsdato på fakturaen. Det er ikke smart, for så skal jeg tjekke forfaldsdato på det hele, og hvis der så er fejl, skal jeg sørge for at regne den rigtige forfaldsdato ud og skrive den på, så der ikke er noget, der bliver betalt forkert, når jeg udlæser csv-fil til banken. Hvis den ikke kan aflæse en forfaldsdato, burde datoen tages efter de betalingsbetingelser kreditoren er oprettet med.
<!--[endif]-->

i Forslag » Bogføring af (4.0k points)
status opdateret af 🔒

2 Svar

Hej Dorte

Smartscan er ikke perfekt :) aflæsningsgraden er 60-65% så når man benytter funktionen skal man også lige scanne dokumentet med sine øjne og se om alle felter er udfyldt korrekt.

I tilfældet hvor der ikke er en forfaldsdato på men kun en betalingsbetingelse er det lidt tricky, for motoren der aflæser vil blot tage den dato den kan finde.

Jeg kan godt se at dit forslag om at Smart Inbox skal vælge betalingsbetingelsen fra leverandøren såfremt der ingen forfaldsdato er på fakturaen, og jeg vil gerne lægge forslaget i Ønskebrønden.

Som du ved udvælger vi løbende forslag herfra og vi prioritere oftest de mest populære eller dem der åbenlyst kommer flest til gavn, så jeg kan endnu ikke sige om eller hvornår vi vil lave denne forbedring :)
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Dorte :-)

Vi har ikke valgt at gå med dette forslag for nu. Årsagen til dette har været at udfordringen opstår kun ved enkeltstående scenarier, og derfor hører vi ikke mere oprør fra vores brugere. Som Tabita nævner, så er aflæsning ikke perfekt. Derfor vil mine anbefaling går på andre løsninger som allerede findes.

Det kan være at bruge elektroniske fakturaer til modtagelse, hvor forfaldsdatoen bliver sat på ved aflæsning. Hvis det er en leverandør man modtager mange fakturaer fra, så kunne man være lidt fræk og forhøre om de kan hjælpe en med forfaldsdato.

Rigtig god dag.

Forslag af 🔒 (12.1k points)