Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Aflæsning af købsfaktura i Inbox

0
Det er nu muligt at bruge automatisk registrering af bl.a. kreditorfakturaer i Inbox.

Det virker også lige indtil man har en flerbenet postering. Man kan fint finde sine fordelingsskabeloner, men dataene kommer ikke med over i det videre forløb. Billedet låser, og man kan ikke komme videre. Der mangler f.eks. en "Spring over" knap.

Men det store problem opstår, når man går videre til næste bilag. Nu har systemet låst for, at momsbeløbet registreres. Jeg ved ikke, om momsen hentes fra den pågældende faktura, eller det beregnes ud fra modkonto og momssats. Men momsbeløbet forbliver 0,00. Og det gør det uanset set, hvad jeg gør. Logger ud af systemet, genstarter browser osv.

Dvs. at jeg lige nu ikke kan anvende bilagslæsningen.

Jeg har tidligere skrevet nogle indlæg om test, før i går i luften.
i Spørgsmål » Bogføring af (26.5k points)

1 Svar

Hej Erik

Hvor mangler du en "spring over" knap?

Vi har indrapporteret en bug hvor momsbeløbet vises som 0 kr ved aflæsning. Momsbeløbet vil blive vist når man vælger kontoen.

Og jeg kan godt se at den ikke viser momsbeløbet  når man sætter modkontoen på - så vises momsbeløbet beregnet ud fra momskoden.

Og selvom den viser 0 kr, så vil momsen blive korrekt når det bogføres fra kassekladden, da det er momskoden på kontoen der styrer bogføringen, ikke visningen i feltet i inbox. Men selvfølgelig skal det virke og jeg indrapporterer fejlen med at momsbeløbet ikke vises når man laver en fordeling. Tak for dit feedback.
Spørgsmål af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita.

Tak for dit svar. Jeg vil ikke gå videre ind i debatten, da jeg her til morgen har fundet ud af, at der er flere fejl i systemet.

Enten mangler der en tydelig advarsel eller også er der noget galt, når i skal kontrollere, om en købsfaktura allerede er registreret.

Jeg har eksempler i en kladde hos en af mine kunder, som vi kan se på.

Kan jeg få en opringning i dag, fredag, efter kl. 10.00, så I kan få adgang til min kunde.

 

*
Hej Erik

Du må meget gerne kontakte supporten på et tidspunkt der passer dig så en evt. fejl kan rapporteres :)
Hej Tabita.

Nu er det jo ikke mig, der ejer e-conomic, men hvis I vil se dokumentation for, hvilken fejl, der opstår, og eventuelt høre om, hvordan det sker, er i velkomne til at kontakte mig.

Jeg har nu sagt Smart Inbox fra på mine kunder, da jeg ikke tør anvende den "automatiske kontering" eller overlade den til mindre erfarne brugere.

God weekend
Hvis vi skal ringe dig op må du lige skrive dit nummer, så ringer jeg selv eller en af mine kolleger til dig :)