Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kundenumre over 9 ciffre

0
Hej,

I bliver simpelthen nødt til at accepter kundenumre på over 9 cifre. Det er ikke holdbart idet kunder på webshop fra f.eks. Tyskland har op til 11 cifre i deres telefonnummer (som ofte bruges til kundenummer).
i Forslag » Kunder af (710 points)

1 Svar

Hej Lars

Hvad er grunden til at du ønsker kundens telefonnummer som kundenummer?

Kundenummeret er ikke beregnet til telefonnummer, der er også et fint felt til telefonnummer som kan indeholde flere cifre så en kunde fra Tyskland kan have hele sit nummer der.

I e-conomic kan du endda søge på telefonnummer i søgefeltet på kunder og finde kunden frem af den vej :)

Jeg håber det fif kan hjælpe dig.

Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita,

Grunden er at eksempelvis på ordrer fra webshop ønsker kunden sit telefonnummer som kundenummer hvilket så f.eks. i Tyskland bliver for langt til at e-conomic kan håndtere det og ordren ikke kan synkroniseres.

Jeg kan jo også spørge omvendt - hvad er grunden til at f.eks. 12 ciffre ikke accepteres? (Uden at kende hver møtrik i maskinrummet, synes det at være et "snuptag" at ændre?
Hej Lars

Jeg må tilstå at det er første gang jeg hører om et scenarie hvor kunderne vælger deres eget kundenummer, man lærer tydeligvis så længe man lever :)

Forslaget har været oppe at vende et par gange tidligere, og det er blevet afvist af vores udviklere gang på gang, så uden at kende detaljerne så tager jeg det som et tegn på at det lige netop er en lagt mere kompliceret manøvre end det umiddelbart ser ud til for brugere som dig og mig :)

Umiddelbart klarer langt størstedelen af vores brugere sig fint med 9 cifre og derfor har vi ikke vurderet at ressourcerne var givet bedre ud på andre features.

Jeg har nu skrevet mig dit ønske bag øret og jeg skal nok holde øje med om vi oplever stigende efterspørgsel på denne funktion, indtil da håber jeg du kan finde en løsning hvor du evt. selv tildeler dine webshopkunder et kundenummer, eller kan forkorte deres telefonnummer i det feltet der er kundenummer og lade hele nummeret være i telefonfeltet :)