Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




træk og slilp - uhensigtsmæssighed

0
Hej E-conomikere...

Når jeg skal trække bilag over på posteringer, så er mit gamle syn så dårligt at jeg ikke gør det fra bilagsoversigten, men jeg åbner det første bilag, og så kan jeg nemlig se det pga at det nu er stort.

Så kan jeg trække det over på en postering - MEN - så bliver jeg efterladt med en tom skærm og skal så igen til at vælge indbakke, samt gå forbi de bilag som jeg vil gemme til senere af den ene eller anden grund.

Når jeg vælger at slette et bilag kan systemet godt finde ud af blot at præsentere det næste bilag...
relateret til et svar til: Inbox - træk og slip bilag til kladde
i Forslag » Bilagshåndtering af (1.4k points)

1 Svar

Hej Ted

Jeg kan godt se problematikken, dog ved jeg ikke aktuel den vil være når vores brugere begynder at bruge den nye funktion der automatisk kan matche bilag og posteringer. Den har man hvis man enten har Smart Inbox eller Smart Bank.

Den funktion vil lette dit arbejde markant - læs mere om den her.

Alternativt kan du brug funktionen Vedhæft, så når du har inbox i pop up, så kan du se hele bilaget og skrive bilagsnummer fra kassekladden og trykke vedhæft, så hopper den videre til næste bilag.

Forslag af 🔒 (55.9k points)
Funktionen kan på nuværende tidspunkt jfr mine oplevelser matche under 10%.
Så jeg tænker stadig at den bug skal rettes.
Deruover er der det problem at den ikke spørger om den skal matche bilaget til en leverandørbetaling eller lige bogføre den først som en leverandørfaktura...
Og den funktion med at skrive (jeg copy/paster) bilagsnummeret er så også det jeg bruger nu, synes bare det var smartere at trække det over.
Hej Ted

Så det du oplever er at du har fx. 40 posteringer i kassekladden og du har bilag i inbox med samme dato og beløb men der kun er 4 af dem som bliver matchet?
Hvornår er de bilag kommet ind i inboxen? For det er kun bilag der kommer ind i inboxen EFTER funktionen er aktiveret der kan matches. Så bilag du indlæser i dag skal gerne kunne matches uden problemer.

Måske du vil uddybe dit workflow da det er usædvanligt at have leverandørbetalingerne oprettet før leverandørfakturaen, så jeg vil gerne høre mere om hvordan du arbejder :)
På den aktuelle kunde indsender hun bilag og betaler dem selv. Derfor er der ofte foretaget betalinger inden jeg har nået at bogføre faktura. LIgeledes har hun leverandører der betales kontant eller trækkes på leverandørservice stort set samme dag, der er betalingerne også sket inden jeg når at bogføre faktura.

Men enig, normalt ville jeg så blot tøffe indbakken igennem og bogføre alle dem der er af den karakter INDEN jeg matcher bankposteringer til bilag.
Ja præcis, det vil være workflow.. gennem gå Inbox for de ting der skal oprettes som leverandørfakturaer og foretag derefter bilagsmatch på resten :)
Hej igen

Bare til info så har jeg oprettet en sag på at drag and drop melder fejl. Hvor lang tid der går før det er løst, kan jeg dog ikke svare på lige pt.

Og så håber jeg at du oplever at bilagsmatch finder mere end 10% af posteringerne nu :) ellers må du endelig tage fat i supporten.