Informizely customer feedback surveys

Videresendelse af fakturaer modtaget i Smart Inbox.

0
Hej. Jeg er ved at afprøve Smart Inbox med EAN-fakturaer for en kunde, så jeg kan finde ud af, om det er noget, jeg skal foreslå til alle mine kunder. Kunden har brug for at få sendt fakturaen på mail, (det har de fleste af mine kunder), da hun/de ikke selv logger ind i e-conomic, (og jeg kunne jo også ha' nået at bogføre fakturaen, inden hun/de så den), og hun gemmer sine bilag i mailmapper eller Dropbox. Derfor har jeg sat det op under "Indstillinger" og "Kommunikation" i Smart Inbox, så hun får tilsendt bilagene på mail. MEN det fungerer ikke ordentligt. Nr. 1: Når hun får mailen, står der bare "Nyt dokument i indbakken" i mailen's emnefelt. Så hvis hun f.eks. får 10 fakturaer om dagen, er hun nødt til at åbne alle mails, for at se hvad det er, hvor hun normalt ikke har brug for at åbne alle, og det er træls for kunden. Derfor håber jeg, at i kan ændre det, så der i mailen's emnefelt vil stå det, der står i "Afsender" i Smart Inbox, istedet for "Nyt dokument i indbakken". Nr. 2: Når hun så skal se bilaget, vises der et bilag, der IKKE kan udskrives eller gemmes. Og det dur ikke, da flere af mine kunder har brug for at kunne gøre enten en af delene eller dem begge. Så det håber jeg også, i vil ændre. Hvis de to ting bliver rettet, så tror jeg, at jeg kan få de fleste af mine kunder med på Smart Inbox m/EAN-fakturaer.
i Forslag » Bilagshåndtering af (2.7k points)
status opdateret af

1 Svar

Hej Dorte

Tak for alt dit feedback, det er virkelig imponerende hvor mange betragtninger du gør dig. Meget af det input du kommer med har vi slet ikke hørt fra andre kunder og så kan det være lidt svært at vurdere om det er fordi du er den eneste der har disse behov, eller den eneste der tager dig tid til at fortælle os om det :)

Din udfordring kunne måske løses ved at leverandørerne sender E-faktura med kopi til din kundes mail. Den indstilling kan man vælge i e-conomic når man opretter en kontaktperson. Måske kan andre regnskabsprogrammer det samme.

Funktionen om Kommunikation er primært tiltænkt dem der selv arbejder i e-conomic men som endnu ikke er vant til at tjekke sin inbox, men blot tjekker sin postkasse og sin email.

Hele ideen i e-faktura er at udveksle og opbevare data digitalt, så hvad er årsagen til at dine kunde vil udskrive/gemme sin faktura uden for e-conomic?

Med venlig hilsen

 

Tabita Edith Lorenzen

Wow Hero & TopGun, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Gærtorvet 1-5, 1799 København V

CVR-nummer: 29403473

 

Kig forbi Ønskebrøden, hvor du finder de forslag vi i øjeblikket overvejer:
- Giv din stemme til de forslag som vil gøre din hverdag nemmere og smartere!
Forslag af (42.0k points)
Jeg bruger rigtigt meget tid på at sætte mig ind i, hvad e-conomic kan, når der kommer nye ting - det har jeg altid gjort. For ellers synes jeg ikke, at jeg kan guide mine kunder ordentligt, til hvad de har brug for. Jeg har dog ikke brugt Forum ret meget, da jeg ikke synes, jeg får så meget ud af det. Jeg tror ikke, at der er så mange bogholdere, der får kigget på det, det gælder også mig - og hvis vi ikke gør det, så får tingene ingen stemmer, og så bliver det ikke til noget. Derfor havde jeg droppet det, men nu giver jeg det en chance igen. De fleste af mine kunder logger aldrig på e-conomic, der er nogle enkelte, der gør det for at fakturere. Men de kigger ikke på leverandørfakturaer osv. - dem får de i deres mail, sammen med alle deres andre mails, og så har de det samlet, og det kan de åbenbart godt lide. Jeg kan selvfølgelig godt sige til leverandørerne, at der både skal sendes via EAN til e-conomic, og med pdf til kunden, men hvis så der er en ny leverandør, som min kunde måske kun får givet EAN-nummeret, så får jeg godtnok fakturaen, men min kunde vil ikke få den, og jeg vil ikke vide, at han ikke får den - for jeg vil jo ikke tjekke, om min kunde får alle de fakturaer, jeg også får. Så jeres idé med "Kommunikation" er super god, men den mangler bare lidt :-)
Hvor meget trafik der er på forum varierer virkelig meget, i perioder kan vi se der kommer virkelig mange stemmer på forslagene i Ønskebrønden og i andre perioder ligger det mere stille.

Men vi får altid mange forslag, jeg tror de fleste brugere har fokus på hvad de selv ønsker i stedet for at stemme på andres ideer desværre. Men heldigvis er jeg ret god til at huske om det er noget jeg har hørt før :)

Det her har jeg ikke hørt før, men jeg vil gerne give det et skud og lægge dit forslag i Ønskebrønden for at se om der kommer feedback fra andre brugere med samme behov :)
Jeg har jo heller ikke haft brug for det før, da alle mine kunder's leverandørfakturaer blev sendt til en faktura-mail, som så videresendte til mine kunder's egen mail og til e-conomic. Så der havde jeg ikke problemet. Men nu er jeg begyndt at prøve Smart Inbox af, og for at få det meste ud af det, vil jeg jo også gerne ha' EAN-fakturaerne med. Men så mangler mine kunder at få fakturaerne. Og som sagt, så er "Kommunikation" super god, og lige hvad jeg skal bruge, hvis bare de kunne gemme og udskrive bilaget - overskriften måtte også gerne være "Afsender" fra Inbox.
Nu har jeg lige haft Webinar om Sproom, og det er jo EAN-fakturaer, det hele ender med på et tidspunkt. Og som sagt, så er jeres "Kommunikation" en super god idé, hvis i lige ændrer det lidt. Når man sender en salgsfaktura til en kunde, kan man jo sagtens sende dem en EAN-faktura, samtidigt med at man kan oprette, at der også skal sendes en kopi af den f.eks. til en faktura-mail - og så får kunden en ganske almindelig mail, hvor der står, hvilket firma de får fakturaen fra, og så er fakturaen vedhæftet som en helt almindelig pdf-fil. Desværre er det ikke alle minde kunder's leverandører, der kan gøre det samme, så derfor ville det jo være smart, at man så selv kunne sætte det op under "Kommunikation".