Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Videresendelse af fakturaer modtaget i Smart Inbox.

+1
Hej. Jeg er ved at afprøve Smart Inbox med EAN-fakturaer for en kunde, så jeg kan finde ud af, om det er noget, jeg skal foreslå til alle mine kunder. Kunden har brug for at få sendt fakturaen på mail, (det har de fleste af mine kunder), da hun/de ikke selv logger ind i e-conomic, (og jeg kunne jo også ha' nået at bogføre fakturaen, inden hun/de så den), og hun gemmer sine bilag i mailmapper eller Dropbox. Derfor har jeg sat det op under "Indstillinger" og "Kommunikation" i Smart Inbox, så hun får tilsendt bilagene på mail. MEN det fungerer ikke ordentligt. Nr. 1: Når hun får mailen, står der bare "Nyt dokument i indbakken" i mailen's emnefelt. Så hvis hun f.eks. får 10 fakturaer om dagen, er hun nødt til at åbne alle mails, for at se hvad det er, hvor hun normalt ikke har brug for at åbne alle, og det er træls for kunden. Derfor håber jeg, at i kan ændre det, så der i mailen's emnefelt vil stå det, der står i "Afsender" i Smart Inbox, istedet for "Nyt dokument i indbakken". Nr. 2: Når hun så skal se bilaget, vises der et bilag, der IKKE kan udskrives eller gemmes. Og det dur ikke, da flere af mine kunder har brug for at kunne gøre enten en af delene eller dem begge. Så det håber jeg også, i vil ændre. Hvis de to ting bliver rettet, så tror jeg, at jeg kan få de fleste af mine kunder med på Smart Inbox m/EAN-fakturaer.
i Forslag » Bilagshåndtering af (4.0k points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Dorte

Tak for alt dit feedback, det er virkelig imponerende hvor mange betragtninger du gør dig. Meget af det input du kommer med har vi slet ikke hørt fra andre kunder og så kan det være lidt svært at vurdere om det er fordi du er den eneste der har disse behov, eller den eneste der tager dig tid til at fortælle os om det :)

Din udfordring kunne måske løses ved at leverandørerne sender E-faktura med kopi til din kundes mail. Den indstilling kan man vælge i e-conomic når man opretter en kontaktperson. Måske kan andre regnskabsprogrammer det samme.

Funktionen om Kommunikation er primært tiltænkt dem der selv arbejder i e-conomic men som endnu ikke er vant til at tjekke sin inbox, men blot tjekker sin postkasse og sin email.

Hele ideen i e-faktura er at udveksle og opbevare data digitalt, så hvad er årsagen til at dine kunde vil udskrive/gemme sin faktura uden for e-conomic?
Forslag af 🔒 (55.9k points)
hej Dorte

De kunder der får notifikationer via Kommunikation er det brugere der selv behandler dokumenterne og bogfører eller nogen som skal skal godkende dokumenterne før du kan komme videre med dit arbejde?
Lige nu har jeg ingen kunder, der bruger kommunikation, for det er nyt for de fleste af mine kunder med kommunikation, godkendelse, EAN og de andre nyere ting. Men dem der skal bruge det, hvis det bliver lavet, så bilaget kommer som en pdf, så de kan gemme og udskrive det ordentligt, vil jeg kunne få flere til at bruge det, og dermed også få dem til at bruge EAN. Der kan være enkelte, der måske gerne vil godkende, men de fleste vil bare gerne ha' tilsendt bilagene, da de gemmer dem i sagsmapper i Dropbox osv. Men som mailen de modtager, er lige nu, vil det ikke fungere for dem - jeg har afprøvet det med nogle af dem. Jeg ville heller ikke selv kunne bruge de mails. Der er ingen af mine kunder, der selv bogfører.
Hej Dorte
Tanken med funktionen "kommunikation" er som sådan ikke at man skal printe dokumentet ud. Men at man bliver klar over at det er kommet i inbox så man kan gå ind og behandle det. Selvfølgelig er det en tilvænning at opbevare alle sine dokumenter digitalt og det bliver for mange sikkert heller ikke en 100% realitet. Realistisk set er det ikke et forslag vi kommer til at prioritere højt, men jeg deler dit forslag med teamet det kigger på forbedringer til inbox.
Har du set den nye godkendelsesfunktion, hvor man kan godkende bilag via mobilappen? og det bilag der sendes til godkendelse der er det originale også selvom det er en e-faktura.
De fleste af mine kunder gider ikke logge ind i e-conomic for at se deres bilag - de vil bare have dem på mail. Og de vil gerne have en pdf-fil, også når det er fakturaer til godkendelse. Hvis man bruger EAN-fakturaer via e-conomic, og de bliver sendt videre til kunden fra jer, så får de den der mærkelige mail. Men får man Sproom til at sende den videre, (selvom det er oprettet via e-conomic), så får kunderne den som pdf-fil. Det ville være rart, hvis man kunne nøjes med at bruge e-conomic.
Wow du er hurtig til at svare :)
Jeg forstår problematikken for dine kunder og har delt det. Jeg mindes ikke at have hørt ønsket fra andre så blot for at gentage hvad jeg skrev ovenfor så ved jeg ikke om det er realitisk at vi kommer til at lave denne forbedring, men det kan fremtiden kun vise.

God weekend :)