Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Godkend automatisk administratorposteringer.

0

Når man bogfører direkte i kassekladden, kan man sætte den op til "Godkend automatisk administratorposteringer". Men når man bogfører fra Inbox, og så overfører til kassekladden, så skal man selv manuelt godkende det hele, og det er ret irriterende, når der er mange posteringer. Kan jeg ændre det et sted ?

i Spørgsmål » Bogføring af (4.0k points)

1 Svar

Tak for et godt spørgsmål, det kan du på nuværende tidspunkt ikke ændre og jeg har heller ikke hørt ønske fra andre. Dog synes jeg det giver mening at de indstillinger man har i kassekladden slår igennem selvom man opretter posterne via Inbox, så vil jeg absolut tage dit feedback med i betragtning.

Det du kan gøre er at når du har oprettet posterne via Inbox og skal bogføre dem i kladden så trykker du først på knappen Godkend Alle, så er bøvlet ikke alt for stort.
Spørgsmål af 🔒 (55.9k points)
Men hvis jeg trykker på "Godkend alle", så godkender jeg også det, jeg evt. har stående i kassekladden i forvejen, og som ikke skal godkendes, og så skal jeg fjerne godkendelsen der.
Hvad er grunden til at du har nogle poster du ikke ønsker at bogføre?

Kunne løsningen være at de poster du opretter fra Inbox og som skal bogføres med det samme oprettes i en anden kladdekladde end de poster du ikke ønsker at bogføre?

Det kan godt være det andet kan laves, men det bliver ikke lige inden for "de næste 14 dage" så indtil da må du enten benytte et af disse forslag eller godkendte dem enkeltvis :)
Det er hvie jeg har nogle bankposteringer fra dagen før, hvor jeg ikke har fået bilaget fra kunden. Så lader jeg posteringerne stå, og når de så har sendt det, så vedhæfter jeg og bogfører. Jeg bogfører alt i én kladde, da jeg synes, det er bøvlet at arbejde med flere kladder.
Jeg forstår.

Jeg kan godt forstå at du gerne vil have posteringen oprettet, så får du nemlig muligheden for at benytte funktionen Bilagsanmodning, så du kan få bilagene du mangler hjem :)
Jeg bruger ikke Bilagsanmodning. Jeg bogfører alle mine kunder fast hver uge - også de helt små. Så er alt altid opdateret. Når jeg har bogført, sender jeg dem oversigt over deres debitorer, kreditorer, og hvad de ellers gerne vil have, og så sender jeg dem et billede af kassekladden, hvor de kan se, hvilke bilag jeg mangler fra dem. Og så sender de dem ind i e-conomic via mailadressen, hvis de ikke selv har app'en.
Bilagsanmodning vil gøre at du slipper for at sende billede af kassekladden og bilagene vil automatisk blive matchet med posteringerne når de kommer tilbage.

Men slå slag.. vi behøver ikke at revolutionere hele din arbejdsgang på én gang, du gør bare det som virker for dig :)
Jeg har prøvet det på to af mine kunder, og jeg synes ikke, det fungerede så godt. Og på mine kunder med Internal-aftaler kan det alligevel heller ikke bruges. Og de gerne vil have, at jeg mailer forskellige ting til dem, når der er bogført, så kan jeg også ligeså godt vedhæfte liste over de manglende bilag, for så har de det hele samlet.
Ja det er korrekt at funktionen kun dur til eksterne kunder og så skal de lige lære det, men hvis de bliver ferme til at bruge appen, så er det virkelig snildt og kan spare dig for noget manuelt arbejde, men som sagt det behøver ikke lige at være i dag hvis den arbejdsgang du bruger nu fungerer godt :)