Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bogføring og betaling via Inbox.

0

Jeg er i gang med at afprøve at bogføre fra Inbox, istedet for i kassekladden, som jeg plejer. Jeg vil jo selvfølgelig bogføre leverandørfakturaerne og gøre dem klar til betaling via betalingsoplysningerne. Men når kunder sender bilag ind på f.eks. udlæg fra restauranter, udlæg for køb af brændstof osv. eller regninger fra ATP, forsikringer osv. som jo også skal betales, kan jeg så også gøre det klar til betaling på en eller anden måde, så det kommer med over i "Betalinger", som jeg så kan udlæse i csv-filen sammen med leverandørbetalingerne ? For ellers skal jeg alligevel logge ind i banken og taste det manuelt, og det er jo det, vi skal væk fra med Smart Inbox, Smart Bank & Smart Pay. Jeg opretter ikke boner og ATP osv. som leverandørfakturaer.

i Spørgsmål » Bogføring af (4.0k points)

1 Svar

Hej Dorte

Tak for alle dine gode spørgsmål, det er dejligt du har mod på at udforske nye arbejdsgange.

Udlæg og lign. er endnu ikke en del af løsningen til SmartPay, om det vil blive det i fremtiden kan jeg endnu give svar på, modulet er helt nyt og ligesom med andre ting i e-conomic så udvikler vi gerne videre når vi ser i hvilken retningen efterspørgslen går.

Så lige nu vil du ikke kunne komme helt væk fra login i banken.

Mit forslag til optimalt workflow for dig:

 1. Bogfør fra Smart Inbox, så du har glæde af aflæsningerne enten via Smartscan eller e-faktura.

2. Betal leverandører og udlæg i banken.

3. Foretag bankafstemning

4. Foretag evt. Bilagsmatch.

5. Benyt Bilagsanmodning, hvis der er hævet poster du mangler udlæg for.

Jeg håber du kan bruge mig input :)
Spørgsmål af 🔒 (55.9k points)
Jeg bruger allerede nu betaling via csv-fil i e-conomic, hvor jeg betaler leverandørfakturaerne, så dem betaler jeg ikke manuelt. Og det er der, jeg mener, at det også ville være smart, hvis man kunne betale finans-bilag, så man ikke efterfølgende skal taste dem i banken. Jeg kommer ikke til at bruge SmartPay, når det ikke bliver en del af Smart Bank - det bliver for dyrt for mine kunder, når de skal betale pr. bilag. Jeg nævnte det bare, da det også er en af jeres nye ting.
Det er super fint, Dorte. Vi stiller forskellige muligheder til rådighed og så vælger man de dele til som giver mening og som kan berige ens arbejdsgang.
Jeg ville bruge Smart Pay, hvis man ikke skulle betale pr. bilag.
Hvis du fx har flere bankoverførsler til samme leverandør med samme betalingsdato så kan samle dem til én betaling og kun betale for 1 overførsel og ikke flere.

Man betaler også hvis man laver betalingen manuelt i banken, der er gebyrerne oftest bare skjult :)
Ja, og så accepterer kunderne det bare nemmere. Det har jeg også sagt til jer. Det er nemmere at få kunderne med på nye ting, hvis de er med i et abonnement, end hvis de skal betale et abonnement, og så betale ekstra for det og det og det. Så er det bedre med forskellige abonnementer. Jeg evd ikke, hvorfor det er sådan, men det er det bare. Jeg ved godt, at man kan samle betalingerne til én samlet betaling, men når jeg modtager betalinger fra andre, vil jeg også helst ha' det splittet op :-)
Tak for alle dine gode tanker.

Lige på det her punkt har jeg ikke muligheder for at sætte agendaen da det er et samarbejde med November First og de skal have betaling for deres service :)

Men jo jeg forstår godt ønsket om gennemskuelighed og abonnementspakker som er nemme at forstå :)