Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Oprette af bank i modul "bank"

0
Hej, Vi skal bruge en bank til oprettelse som er Citi - også kaldet Citibank de har en filial i Danmark, og kunden vil have et ganske almindeligt dansk kontonummer.
i Forslag » Bank af (200 points)
status opdateret af 🔒

3 Svar

hej Deniz

Tak for dit forslag. Jeg har lige brug for at høre i hvilken forbindelse du har brug for en bankforbindelse til Citibank? Taler vi manuel eksport af betalinger eller er det til bankintegration via Aiia eller Bankconnect?
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita,

Der er tale om en manuel import fra banken med transaktioner og import af betalinger til banken.

Hilsen,

Deniz
Forslag af (200 points)

Jeg forsøger lige igen, jeg er blevet spurgt om e-conomic kan lave betalingsfiler til banken i format MT940 eller cam.053 - den nye bankforbindelse der skal bruges er Citidirect som e-conomic ikke har som en standard løsning.

Hilsen,
Deniz

Forslag af (200 points)

hej Deniz

Du er ikke glemt, vi får bare rigtig mange henvendelser og din krævede lidt undersøgelse for at se om jeg kunne præsentere en god løsning for dig.

De typer betalingsfiler du efterlyser laver vi ikke i e-conomic, så det vil kræve ret meget at lave en løsning der omfatter Citibank. Jeg vil dog god lægge forslaget i Ønskebrønden og så vende tilbage til dig midt i 1. kvartal for at se hvad den generelle stemning er blandt vores brugere. Hvis mange ligesom dig anvender Citibank og ønsker at lave betalinger via e-conomic så må vi tage det med i vores overvejelser. 

I dag kan du godt lave en manuel import uden at vi har en integration. I bankafstemningen kan du manuelt importere til alle de konti du har valgt som Beholdningskonti i dine kassekladder.

Hej Tabita,

Tak for svaret, det var ærgeligt. Citibank spurgte mig om jeg kunne sende en liste over de fil formater e-conomic kunne generer betalingsfiler i, så ville de se om der var en format som passede bedst til deres løsning, kan du hjælpe med sådan en liste som jeg kan give videre.

Hilsen,
Deniz
hej Deniz

Du var heldig at fange mig lige før jeg loggede af. Forumteamets medlemmer har også mange andre opgaver så vi samles kun nogle timer om ugen - derfor den lange svartid.

Jeg vil undersøge det og kan muligvis skaffe dig et svar på mandag, ellers bliver det først i det nye år, da jeg er heldig at have lang juleferie.
Hej Tabita,

Jeg vil virkelig værdsætte på min kundes vegne hvis oversigten kan lande hos os inden juleferien, så de havde noget at forholde sig til inden det nye års start.

Hilsen,

Deniz
Hej Deniz

Vi har ikke den decideret liste over formater og de formater du nævner er formater der benyttes når banken sender data TIL os.

Så vidt jeg forstår på dig så ønsker du at lave en manuel import af posteringer fra banken til os - det kan man gøre uden integration til banken som forklaret ovenfor. Men hvis du ønsker at SENDE posteringer FRA e-conomic TIL banken så skal vi vide hvilket format Citibank ønsker filen i, så kan vi se om der er en af de banker vi allerede har integration til der benytter denne type. CAM.053 og MT940 filer er dem vi MODTAGER, ikke dem vi SENDER.

Jeg håber det giver mening :)