Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Arkiv - Se ALLE ordre

0

Når man i Arkiv søger på ordre ser man kun de ordre hvor der på selve ordren er trykket på "send ordre/ordrebekræftelse" 

Vi har en række kunder der ikke skal have ordrebekræftelse, eller har fået det via webshoppen. Vi kan naturligvis manuelt gå ind på ordren og lave "registrer som sendt" og så kommer de med på arkiv listen. Det er dog en manuel proces der ligger hos en række forskellige personer, og det kan smutte. Dermed vil den ikke fremgå i ordrearkiv. 

Ønske: Som standard burde "Arkiv" være ligeglad med om der er sendt en ordrebekræftelse eller ej.

i Forslag » Salg af (330 points)

1 Svar

Hej Jan

Jeg forstår godt dit ønske, systemet skal dog på en eller anden måde ha kommandoen at ordren skal lægges i arkiv og den sker ved at man trykker "Registrer som sendt", ellers kunne arkivet hurtigt blive fyldt af halvfærdige ordrekladder og det ville nok også skabe en anelse forvirring.
Forslag af 🔒 (55.9k points)

Hej Tabita

Igangværende eller ting man roder med burde nok ligge i Tilbud eller have sin egen kladde kategori. 

Vi har ordre fra webshop som ikke skal have en ordrebekræftelse (den får de via shoppen) + kunder der fremover sender ordre via EDI. Jeg vil gerne automatisere så meget som muligt, men som det er nu vil det kræve at vi alligevel skal ind på hver enkelt ordre og trykke på den knap. 

Under "Ordre" avanceret søgning kan man vælge om man vi se "Sendt" ja, nej, alle. Den dropdown ville være alt jeg mangler i arkiv søgningen.

Hej igen

Hvordan ville det fungere for dig hvis det var alle ordre der blev konverteret til en faktura der blev gemt i arkivet - uanset om de var sendt eller ej?
Ikke så godt. Det jeg er interesseret i er ordre der er kommet ind i en given periode. Typisk noget jeg laver på uge niveau. Ordre kan godt komme ind til senere levering hvorfor de først senere vil blive konverteret til en faktura. Det vil derfor give et meget forsinket billede af salget, hvorfor vi måler på hvornår ordre kommer ind.

/Jan

Okay.

Så vil det næppe blive noget vi kommer til at opfylde. Løsningen med konverterede fakturaer kunne måske være inden for rækkevidde, men en løsning hvor igangværende ordre bliver gemt i arkivet vil ikke umiddelbart være noget vi kommer til at kigge på.

Dit input er absolut værdsat også selvom det er noget vi afviser og du må endelig dele dine fine ideer med os igen en anden gang blush