hej Casper
Tak for din feedback. Det er ganske rigtigt et træls problem.
Dette problem er opstået i forbindelse med Microsofts lancering af deres 'improved Microsoft 365 Defender Portal'.
Der er desværre ikke så meget vi kan gøre fra vores side, det svarer lidt til at du blokerer en telefonsælgers nummer så kan han ikke gøre noget for at komme igennem til dig, men du skal derimod fjerne blokeringen.
Du kan hjælpe de kunder hvor fakturaen ender i spam ved at være lidt på forkant. Tjek din debitorsaldoliste igennem og se hvem der ikke har betalt, sammenlign med din log i Sendt menuen. Hvis de her står som Leveret så er de nået frem til modtager, men sandsynligvis røget i spam.
Det din kunde skal gøre er at tilføje post@e-conomic.com som "Safe Sender" i deres mailsystem.
Det du kan gøre for at de undgår at ryge i spam er at sørge for at du ikke medsender et link til pdf-fil, da links er som en rød klud i hovedet på spamfiltrene. Denne indstilling ændrer du når du sender næste faktura og så huskes den fremadrettet.
Nu ved jeg ikke om dine kunder primært er private eller erhverv? Hvis det er erhverv så er det bedste og mest fremtidssikrede løsning absolut at gå over til at sende dine fakturaer elektronisk, dette kan gøres uden ekstra omkostninger i e-conomic og hvis dine kunder selv benytter e-conomic kan de gratis slå modtagelse af e-faktura til. På den måde undgås spamfiltrene helt.
Er dine kunder primært private så kunne du overveje at benytte integrationen til fx. AntText som er en partner der kan sende dine fakturaer ud fra e-conomic via din egen mail i stedet for vores - denne løsning finder du i vores Market.
Jeg håber at disse fifs kan hjælpe dig og dine kunder til at undgå at fakturaer ryger i spam i fremtiden.