Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Indkøb i valuta

+2
Hej med jer

Jeg har prislister fra alle mine udenlandske leverandører. Det ville være meget tidsbesparende, hvis man på den enkelte vare kunne indsætte indkøbsprisen samt valuta.

Alternativt kan man knytte en vare til en leverandør samt have et felt til indkøbspris. I dette felt indtaster man prisen i den valuta leverandøren er opsat til.

Som det er idag skal jeg slå op i prislister for at finde den korrekte pris i valuta.
i Forslag » Lagerstyring af (230 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

hej Kai

Vil du uddybe hvilken udfordring det skaber for dig at kostprisen er i DKK/grundvaluta i forhold til at den kunne angives i valuta.

I sidste ende er der altid behov for en omregning til grundvaluta for at værdien af dit lager kan indgå korrekt i dit regnskab, derfor kan man på nuværende tidspunkt kun angive kostprisen i grundvaluta.

Hvilken værdi vild det skabe for dig at kunne angive indkøbsprisen i valuta - og hvad tænker du ang. kursen, skal dagskursen anvendes, eller vil du angive den manuelt og hvor ofte skal denne reguleres?
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita

Kurs er først aktuel ved modtagelse og registrering leverandørfaktura

Mit problem er kun i forbindelse med oprettelse af bestilling.

Her er jeg nødt til manuelt at finde prisen i leverandørens prisliste og derefter indtaste den i feltet enhedspris. Hvis jeg ikke indtaster en pris indsættes vejl.kostpris (som er i DKK) i feltet.

Under varer er der et menupunkt der hedder Prisgrupper/særpriser. Her er det muligt at indtaste salgspriser til udvalgte kunder. Jeg kunne ønske mig en tilsvarende datafil, der kunne anvendes til indkøbsordrer
Tak det var en stor hjælp for mig at vide hvor i programmet det var du savnede funktionen med at indtaste indkøbsprisen i valuta :)

Jeg deler din feedback med det team som arbejder med vores lagermodul.